BasBQ
Beef en Steak

T-Bone on sunday

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.147
Ik had nog 2 T-Bones liggen van het BWB ras wachtende op veel bezoek, maar vermits het niet kan ivm bezoek, moest het met het gezin. 1 van de 2 toch. Andere is voor later.

Zoontje in de vrijdag onverwachts geopereerd en ziet nu liever geen eten. Dus een T-Bone van 1675gr voor ons tweetjes. Gelukkig sprong er nog ff een vriend binnen die ook een paar stukken wilde proeven.

Ik was begonnen met de reverse sear, maar de temperatuur liep zo traag op dat ik het niet meer snapte. Toen ik zag dat de meter op de dome veel hoger stond dan de inkbird, wist ik dat er iets niet goed zat. Ff checken en bleek dat mijn vlees tegen de roostersonde lag. Direct opzij gelegd en ineens gaf hij 144° aan en bleef oplopen. Vlees eraf en nijpen, maar bleef oplopen tot boven de 160° en zou ontzettend lang duren eer hij op 100° zou zitten. Dus alles eruit op de gietijzeren rooster na en alles open voor de initial sear :p Rap dicht schroeien, deflector erin en laten oplopen naar 52°.

Gelukkig toch goed gekomen. Op het laatste nog 2 stukjes over voor in mijn slaatje morgen en het been woog 223gr.

A2C968D7-778D-4EC9-90EE-29AEE1657938.jpeg


A64F1A0E-215E-49BD-8C25-B4D691760F6E.jpeg


A0CEE8BB-15E0-4A81-8A8D-83BC3D094439.jpeg


910A0030-1074-410E-B24D-AAC193FFE6CC.jpeg


0B4656A5-A24D-47B1-A68B-C69D8F457755.jpeg


964C63C6-B61C-43E2-9A19-92D1E15C51AA.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Zo hee. Dat Is een beste jongen
Volgens mij heeft het goed gesmaakt
 
Allereerst veel beterschap voor jouw zoontje! Hopelijk was de reden tot opereren niet heel ernstig.

Daarnaast mijn complimenten voor het stuk vlees, het ziet er heerlijk uit :)
 
dat zijn mooie stukken vlees ! die zijn goed gelukt. En die laatste foto is echt geweldig !!! alles op, had ook niet anders verwacht ;)
 
Lekker zeg! En hele mooie cuisson. Heerlijk!!
Wat is het BWB ras?

BWB is Belgisch Witblauw. Dat zijn de bekende wit/zwart gevlekte dikbillen die je in België meestal in de weiden ziet staan. Zeer makkelijk aan te geraken en zeer betaalbaar. Wel gekweekt voor vetarm te zijn, maar het is echt best vlees dat je 3 x per week erop kunt leggen omwille de prijs :D
 
Laatst bewerkt:
Allereerst veel beterschap voor jouw zoontje! Hopelijk was de reden tot opereren niet heel ernstig.

Daarnaast mijn complimenten voor het stuk vlees, het ziet er heerlijk uit :)

Donderdag nacht ziek geworden en vrijdag morgen door de huisarts doorgestuurd naar spoed waar na wat testen en scan besloten is zijn appendix te verwijderen. Is alweer thuis, maar het leven is er momenteel wat uit. Komt wel goed.

Nu de appendix eruit is, mag hij eindelijk naar Antarctica :ROFLMAO:(google om het te snappen)
 
dat zijn mooie stukken vlees ! die zijn goed gelukt. En die laatste foto is echt geweldig !!! alles op, had ook niet anders verwacht ;)
Neenee, waren nog 2 stukjes over. Maar die kreeg ik ook nog wel op. Maar bewaard voor in mijn slaatje morgen.
 
  • Haha
Waarderingen: Reem
Ziet er geweldig uit. Haast meer een porterhouse steak.

Viel me ook op dat beide delen bijna even groot waren. Meestal is de ossenhaas een heel stuk kleiner. Heb nu al heel wat variatie van BWB gehad en allemaal heerlijke dingen. Enkel de short ribs hebben te weinig marmering.
 
Donderdag nacht ziek geworden en vrijdag morgen door de huisarts doorgestuurd naar spoed waar na wat testen en scan besloten is zijn appendix te verwijderen. Is alweer thuis, maar het leven is er momenteel wat uit. Komt wel goed.

Nu de appendix eruit is, mag hij eindelijk naar Antarctica :ROFLMAO:(google om het te snappen)

Dat laatste heb ik nooit geweten haha 😂
 
Flink aan de maat
Die vriend had het getroffen

Beterschap
 
Ziet er goed uit hoor! Staat hier ook nog op het lijstje. Merk je nou nog (veel) verschil tussen de twee delen van een T-bone? Flinke jongen wel!
 
Ziet er goed uit hoor! Staat hier ook nog op het lijstje. Merk je nou nog (veel) verschil tussen de twee delen van een T-bone? Flinke jongen wel!


Jaja, dat verschil proef je wel als je een fijnproever bent :p Mijn vrouw neemt van de T-bone meestal de meeste delen van de ossenhaas :ROFLMAO: Die vind ze het lekkerste. Voor mij zelf is het allemaal even lekker.
 
Mooi stuk vlees mag hier elke dag voorbij komen.
Elke dag hetzelfde is het ook niet hoor :D

Zou mss wel elke dag iets van de KJ willen, maar meestal zijn dat grote stukken vlees en dan weer niet goed voor mijn lijn.
 
Dat is een hele fijn steak geworden. Mooi cuisson. Ik zou daar geen extra gasten voor nodig hebben. Denk dat ik hem allen wel baas zou kunnen. Wellicht dat dan niet alle aardappeltjes opgaan :cool:
 
Terug
Bovenaan Onderaan