BasBQ
Beef en Steak

Sukade en gratin Savoyard.

 
 
 
 

Frits

Administrator
Forumleiding
Berichten
19.963
Vandaag maar meer eens geprobeerd om een aardappel gerecht op de barbecue te maken.
Gekozen voor pommes gratin Savoyard.
Dunne schijfjes aardappel

A984E340-3BFD-4663-8CDA-51E0F469FFA5.jpeg


Ei, room, peterselie mengsel.

5729F37C-0840-412F-8E29-7412F2D4E105.jpeg


In de barbecue, op 200C

6E4A571D-7050-4B58-8FA3-8AE43717DD4F.jpeg


85F33DE2-91B4-4FF1-82EC-C379D717C7D0.jpeg


Na een klein uur was het gaar.

DC765652-EB3E-4AA8-952A-45BCEB8ADEC6.jpeg


Van indirect de barbecue ombouwen naar direct en de sucade grillen. Volgen het recept van @noskos.

7A6C992F-F3AF-44A1-A376-42140BDCE20D.jpeg


9AEFE7DB-B663-4A49-8E65-1697BE9681CA.jpeg


Blijft een fantastisch stuk vlees.

Bedankt voor het kijken.
 
Mooi gerecht Frits. Aardappels zien er heerlijk uit. En dan mooie korst op de sukade. Dat moet smullen geweest zijn. TOP
 
zo Frits dat is een mooi gerecht, ben ook een beetje aan het zoeken naar niet vlees gerechten.
 
Prachtig Frits, bij mij lukt het nooit om de gratin binnen het uur gaar te krijgen, (Ik neem aan dat jij ook met rauwe aardappelschijven begint)
steevast 1 uur en 20 minuten. sucade, Flat Iron steak, ziet ook zalig uit.
 
@Ewald, inderdaad rauwe aardappels, flinterdun gesneden met de magimix. Heb ze op de grill verhoger gezet zodat ze maximale warmte kregen. Was blij verrast hoe goed ze eruit kwamen, normaal lukken piepers bij mij niet zo goed op de barbecue.
Heb de methode van Mari Maris gebruikt.

 
@Ewald, inderdaad rauwe aardappels, flinterdun gesneden met de magimix. Heb ze op de grill verhoger gezet zodat ze maximale warmte kregen. Was blij verrast hoe goed ze eruit kwamen, normaal lukken piepers bij mij niet zo goed op de barbecue.
Heb de methode van Mari Maris gebruikt.

Dat komt waarschijnlijk omdat de meeste recepten praten over 30-35 minuten dat gaat in je kop zitten, nou dan zijn ze nog gewoon rauw bij mij.
Piepers gaan bij mij bijna altijd goed, tijd is belangrijker dan temperatuur voor de gaarheid, de hogere temperaturen bepalen alleen de korst. Aardappels garen toch wel als ze maar 100 graden kunnen worden.
Toen ik me dat besefte lukken alle piepers nagenoeg altijd, soms kom je in tijdsnood en wordt je ongeduldig maar dat ligt niet aan het spulletje maar aan het knulletje.
Wat bij mij wel een degelijk groot verschil maakt is de schaal waarin je ze maakt, een keramische of glazen schaal isoleert meer en kost aanzienlijk meer tijd om de aardappels te garen, in een RVS of gewoon stalen schaal gaat het garen veel sneller.
Ik heb zelfs het idee dat glas nog meer isoleert dan keramiek.
 
@Ewald het kan goed kloppen dat er een groot verschil zit tussen glas en metaal.
Bij het filmpje geeft ze alleen bij het vocht de gewichten aan, ze vertelt niks over de hoeveelheid piepers.
Het mooie is dat ze laat zien dat het daar om een verhouding gaat: “als je er op drukt moet het vocht er net boven komen” en dat werkt super.
 
Wauw Frits, dat is een mooie gratin geworden :love: deze gaan we onthouden. Het vlees ziet er ook mooi uit maar geen doorsnede foto van het vlees of het uiteindelijke bordje en had je er ook nog iets van groenten bij 🤔
 
Sorry Jet, doorsnede foto is verloren gegaan in de drukte. Het werd geserveerd met een simpele salade.
De jongste is niet van de sla, die kreeg eer witte bonen in tomatensaus bij.

439B6793-2623-4013-8B37-1BA10848C542.jpeg
 
Mooi Frits, AVG-tje maar dan gewoon heul lekker!
 
Sukade (Flat Iron) is één van mijn lievelings :love:
Mooi gerecht, lekker!
 
ziet er goed uit Frits. En nooit aan gedacht om de aardappelen door de magimix te halen.
Laten wij die nu ook op de aanrecht hebben staan........
thnx voor de tip
 
Je probeersel is mooi gelukt, ziet er goed uit.
 
@Frits . Dit is een mooie gratin geworden.
Smakelijk.
 
Ziet er lekker uit Frits. Hier ook altijd gedoe met aardappels op de BBQ. Gratin wil ik echter wel een kans geven. To be continued!
 
En bijgerecht om te onthouden, thnx. Moet goed gesmaakt hebben

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Ziet er lekker uit, zeg. Ik bak de aardappels eigenlijk altijd in m’n skillet, maar dit lijkt me veel lekkerder. Proberen dus…
 
Terug
Bovenaan Onderaan