Beef en Steak

Sucade in ketjap-cola marinade

Dat zijn hele mooie plakjes vlees! Daar wil ik ook wel wat voor versnijden. Zit die zeen altijd in het midden?? Of is dat toch nog een zoek puzzle?
 
Forcerecon zei:
Dat zijn hele mooie plakjes vlees! Daar wil ik ook wel wat voor versnijden. Zit die zeen altijd in het midden?? Of is dat toch nog een zoek puzzle?
zit in het midden, je kan hem niet missen.
in het dikste gedeelte zie je hem al zitten, als je die dan volgt kom je er van zelf.
 
ik heb mij daar ook een keer  aan gewaagt, aan de hand van het filmpje van Frits, is heel duidelijk uitgelegd, maar heb toch goed ervaren dat ik geen slager ben  :D
 
Dat ziet er erg mooi en lekker uit.

Eens kijken wanneer ik dit van mijn ToDo lijst af kan halen.
 
Gewoon doen die sukade! Stukken goedkoper dan steak, je kunt er ook steaks van snijden. En veel meer smaak!
 
Ziet er heerlijk uit zeg!! Dat zelf snijden zie ik nog niet echt zitten eerlijk gezegd, maar dat eindresultaat lijkt me heerlijk! :)
 
Rocker zei:
Ziet er heerlijk uit zeg!! Dat zelf snijden zie ik nog niet echt zitten eerlijk gezegd, maar dat eindresultaat lijkt me heerlijk! :)

Dat snijden lukt jou ook,even het voorbeeld er bij nemen.
 
Als je het ?cht niet ziet zitten gewoon door de slager laten doen...En desnoods kom ik even langs :-)
 
De slager van de Sligro doet het ook voor je hoor.
 
de cola ga je echt niet proeven, mijn meissie houdt totaal nie van cola, maar vind sucade op deze manier verrukkelijk
 
921a8813.jpg


En als lunch gaat het inderdaad ook heel goed Gerard ;)
 
mmmmmmmmm
 
Leo zei:
de cola ga je echt niet proeven, mijn meissie houdt totaal nie van cola, maar vind sucade op deze manier verrukkelijk
Ok nu ben ik een beetje in de war, wat is dan de toegevoegde waarde? Met deze opmerking is btw mijn todo lijst ook weer 1-tje langer geworden.
 
Ik denk dat de cola meer werkt als een tenderizer en misschien een beetje als zoetje. De meeste smaak komt van de soja saus denk ik.

Overigens is sukade ook heerlijk met alleen een beetje zout en peper.

Allemaal weer fijne foto's zeg, lekker!

@Dominique: ik wou dat zo'n fotogenieke tafel had, is prachtig als achtergrond.
 
Alles op zijn tijd...  het zelf leren snijden komt later dus wel :D
Maare... in hoeverre scheelt dit dan met een sukade lap die je gewoon in de supermarkt haalt? Het lijkt mij dat je die direct zou kunnen gebruiken, toch?
 
Rutger, deze sukade komt uit Amerika. De koeien worden daar anders gevoerd, daardoor zit er een hele fijne vetveradering in het vlees.

Bij het grillen smelt dit vet en geeft zo veel smaak af en houd het sappig.

Sukade lapjes in Nederland zijn haaks op de draad gesneden, je ziet de zeen dan heel goed in het midden zitten. Die kan je er makkelijk uitsnijden en dan als steak grillen. Helaas zijn deze stukjes niet zo fijn dooraderd met vet waardoor de smaak achterblijft en wellicht wat droog.
 
Nederlandse sukade met zeen in het midden bijna geen vet veradering.

sukadelap.jpg


Amerikaanse sukade met mooie vet veradering (dit is de hele sukade van bovenaf gezien)

IMG_2448.JPG


Maar er liggen soms stukken Nederlandse sukade tussen, bij de supermarkt, die ook een mooie dooradering hebben.

 
Cola is best wel kruidig en dat proef je terug, verder helpen de zuren het vlees nog ietsje malser maken.

Runderen afgevoerd met mais smaken heel anders dan grasgevoerde exemplaren. En wat Frits al aangeeft het zorgt voor een mooie vet dooradering. En vet is smaak. Met een goed stukje NL zou het ook vast lukken, maar niet met zo'n stukje supermarkt koei.
 
Terug
Bovenaan Onderaan