Beef en Steak

Stuffed Butternut of gevulde flespompoen

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.856
Deze week eens een flespompoen gevuld.
Lekker een vegetarisch hapje van gemaakt.
Flespompoen gedeeld en pitten eruit. Insnijding gemaakt voor verder uit te hollen na het garen

Flespompoen indirect voor 45' gegaard bij 180 C. Ff prikken en kijken wat de gaarheid is. Moet niet elkaar vallen.
Ondertussen een vulling gemaakt van 100 gr rijst, 6 eetlepels uitgelekte linzen, 1 rode ui, halve rode paprika, bosui, 50 gr gehakte walnoten, kruiden en 50 gr feta.
Door elkaar gehusseld. Na het uithollen van de pompoen het vruchtvlees ook erbij.

Na 45min de pompoenhelften eraf gehaald en verder uitgehold.
Gevuld met het mengsel, stevig aandrukken en nog 50 gr feta erover gebrokkeld.

Voor 25 min terug op de Q. Is dan lekker zacht en vulling is warm.
Stokbroodje met tapenade en kruidenboter erbij.
Eet smakelijk.

IMG_8187.jpg
IMG_8188.jpg
IMG_8189.jpg
IMG_8190.jpg
IMG_8191.jpg
IMG_8192.jpg
 
Leuk gedaan. De moeite waar om eens te proberen denk ik. Wat voor kruiden heb je gebruikt?
Verse italiaanse tuinkruiden die nog voorhanden waren.
 
Wat een leuk gerecht, denk dat ik pompoen zo ook wel lust.
 
Dat ziet er lekker uit.
Komijn doet het ook goed bij pompoen vind ik.
 
Dat ziet er heerlijk uit. Heb het nog maar 1 x gemaakt een paar jaar geleden, maar dan een vleesversie :)
Binnenkort nog eens iets mee doen.

 
Ziet er erg leuk uit Peter.
 
Het ziet er lekker uit Peter maar ik vind die dingen echt niet te eten 🤢 pompoenen zijn leuk voor in de tuin als decoratie in deze periode 🎃 😜
 
Het ziet er lekker uit Peter maar ik vind die dingen echt niet te eten 🤢 pompoenen zijn leuk voor in de tuin als decoratie in deze periode 🎃 😜
Je moet ook de eetbare varianten klaar maken...😉
 
  • Haha
Waarderingen: Jet
Mooie creatie!
 
Dit is een heerlijk uitziend herfst gerecht Peter om eens gaan te maken 😋 Dankjewel voor het delen
 
Terug
Bovenaan Onderaan