BasBQ
Beef en Steak

Sticky chicken

 
 
 
 

Lin

Gemarineerd
Berichten
2.301
Hoi!

Morgen komen er wederom vrienden BBQ-en. Nu vragen ze me naar Sticky Chicken en dan
Vleugels of drumsticks. Nu gaan er al ribbels op de UDS en daar kan de kip natuurlijk mooi naast maar heeft iemand een echt lekker recept voor deze sticky tokkies?
Graag hoor ik van jullie!!

Groetjes Linda!
 
Ik zou ze zelf even en een bak doen, wat olie erover en dan BBQ rub. Daarna een minuut of 20 indirect garen en dan nog even boven het vuur om het velletje krokant te maken. Dan van de BBQ af en in een bak met een laagje saus even omgooien. Of na de indirecte periode insmeren met saus en dan afgrillen.

Wekt allebei prima, het ligt een beetje aan je saus hoe kleverig ze worden ;) Stockyard Southern Blues is hier erg lekker voor bijvoorbeeld.
 
Oke, dus meer high and fast dan low and slow zeg jij. En is het dan hoe meer zoet (dus suiker of honing of stroop) hoe meer sticky (of stickier..) . Dat lijkt mij wel maar weet het niet zeker.
 
Ik schud ze om in een bak met je favo rub om ze vervolgens indirect te garen tot ze een mooi kleurtje hebben. Daarna insmeren met een mengsel van BBQ-saus en honing, even verwarmd om het mooi vloeibaar te krijgen. Dan nog een kwartiertje of zo....

tN3hHzQ.jpg


[sub]moest ver terug voor de foto, meteen maar wings uit de vriezer gehaald....[/sub]
 
Oeh ziet er ook top uit. Zou ik ze ook bij de ribs op de UDS kunnen maken?
 
Dan heb je grote kans dat je velletje rubberig is op alleen lage temperatuur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan