Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Steven & Me September 2012 - Klassieke Matambre met Chimichurri.
Deze vandaag in de planning, zal straks de resultaten posten.
Aangezien de reacties niet heel erg best zijn verwacht ik er ook niet veel van...
Maar ja, eigenwijs en toch alle recepten van S&M willen maken!
Vanavond stond deze op het menu, heb varkens schnitzels gebruikt, ze hadden weer eens niet wat ik nodig had hier in dit dorp
Zelf had ik er weinig vertrouwen in, zeker niet toen ik de probe erin stak en deze al op 85? bleek te staan!
Na het aansnijden en proeven bleek het een toch heel lekker te zijn, en meteen gevraagd of ik deze vaker kon maken!!
Zou het dan een beter stukje vlees zijn hiervoor dan?
Is die minder gevoelig voor een paar graden meer?
Dat ik 85? meet zou natuurlijk de vulling zijn, en die zal ook heel snel een hogere temperatuur aangeven.
Ik was vanmiddag bij de slager en hij had een mooi stuk bavette liggen. Dat was geschikt voor deze steven & me. De meeste andere ingredi?nten had ik al in huis, ik hoofde alleen nog een stuk romano te kopen.
Thuisgekomen kon het voorbereiden beginnen. Dus alles in repen gesneden.
Na het rollen moest ik even puzzelen met het aluminiumfolie maar toen het dicht zat heb ik er wat touw omheen geknoopt.
Daarna het vlees op de bbq gelegd, regelmatig gedraaid en bij een kern van 80c eraf gehaald.
Na 10 minuten rust aangesneden en gegeten met wat aardappels en een mayo-chipotle saus. Ik ben geen fan van chimichurri dus vandaar een andere saus.
Het vlees was op eerste gezicht te gaar maar het was nog erg lekker en goed te eten, zeker niet taai.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.