Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
En dan hier mijn resultaat. Helaas niet zoveel foto's, maar wel met een recept voor een andere saus. Mijn vrouw en ik zijn geen munt en koriander liefhebber, dus heb ik er een indiaase tomatenchutny bijgemaakt.
Bereidingswijze 1. Pel de tomaten, en snijd ze in stukjes. 2. Verhit olie in een pan en voeg de mosterd zaadjes toe. 3. Zodra de mosterdzaadjes begin springen voeg je de komijnzaad, kruidnagel en curry bladeren erbij en bak tot geuren vrijkomen. 4. Voeg nu de ui, knoflook, gember en pepers toe en fruit tot uien licht bruin en gaar zijn. 5. Voeg blokjes tomaat erbij en bak zo 10 min. tot tomaat uit elkaar begint te vallen. 6. Voeg nu de bruine suiker en ciderazijn erbij en kook op laag vuur tot er een dikke saus is ontstaan. 7. Breng geheel op smaak met zout en limoensap en roer de verse koriander erdoor. Serveertips Je kan deze chutney even laten afkoelen en erna direct eten of je doen het nog warm in gesteriliseerde flessen. Bewaar in koelkast en na geopend, direct opeten. (0-3 dagen).
De deelnemers voor deze Steven & Me.
De kip in hun yoghurtbadje.
Het resultaat met witte rijst, tomatenchutney en naanbrood.
We vonden het heerlijk. Deze word zeker nog eens gemaakt.
Een aantal maanden geleden ben ik met wat vrienden naar Edinburgh geweest.
Tijdens een lunch bij Dishoom heerlijke kip tikka gegeten. Man, wat een aanrader om daar te eten wanneer je in de gelegenheid bent.
Ik dacht vanmiddag eigenlijk dat ik de teriyaki van SR ging maken, totdat ik dit topic tegen kwam, gelijk naar de super gefietst en wat ingredi?nten gehaald.
Naan stond ook al heel lang op mijn lijst, dus ook meteen geprobeerd, het recept qua vouwen is mij wat onduidelijkheid, iemand tips?
Als side dish een rode curry gemaakt met broccoli en lekkere rijst als backup voor de naan broodjes.
P.S. mijn vrouw zei:"Nou, dit gerecht had ook prima zonder die spiesjes gekund.".......volgende keer met die saffraan.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.