Steven & me nr. 12 Dino ribben met aardappelsalade.
Deze leek me vanaf het begin al machtig om een keer te maken en gister was het dan zo ver. Bij de slager gevraagd of die misschien klapstuk met bot voor me had, dit was geen probleem en een week later had hij een mooie klaprib waar ik twee botten van mocht hebben. Twee botten met vlees met een gewicht van net iets meer dan 3 klio. (daar word ik blij van).
Aan de slag:
Ik heb het vlies verwijderd en ze vervolgens in de marinade gezet voor een uur of twaalf. Dit was nog even behelpen want ik had geen bak waar ze helemaal in pasten zonder dat ze boven de marinade uit kwamen. Ja 1 maar die paste dan weer niet in de koelkast. Dit was de oplossing. Een grote zak en de kanten opvullen zodat de marinade boven de ribben uitkwam.
Ik had gelezen dat bij mijn voorgangers de marinade niet echt terug te proeven was. Daarom heb ik ze ook nog eens met de zelfde marinade injecteert.
Half 1 middags zijn ze erop gegaan met eiken en kersenhout.
De aardappel salade. Ik heb de receptuur iets aangepast ik heb wat dingen weggelaten en andere dingen toegevoegd zodat hij presies het zelfde is als de Award winning aardappelsalade van Mike. Omdat ik deze zo graag een keer wilde proberen. Het is echt een aanrader!
Had m'n kolen starter al aan, de aardappels al in gesmeerd met olie en dan kom je erachter dat je je rekje van de 47 gebruikt als hitte schild in de uds. Oeps! Snel improviseren en klungelen met een oven rekje maar het is gelukt.
Na 5 uur met een temperatuur 100 a 110 graden Heb ik ze ingesmeerd met Copycat Sweet Baby Ray's van
Dominique en na 5,5 uur met nog een keer insmeren heb ik ze eraf gehaald bij een temperatuur 71 graden en nog een half uur laten rusten in de folie.
Het resultaat:
Wat vonden we ervan? Ik vond het ook lekker maar ook hier geen wouw factor. Het vlees was lekker maar ik mis toch wat pit. Ik ga hem nog een keer doen maar dan met een lekker rub met meer zout en meer peper.
Thanks for watching!