Vandaag deze een keer gemaakt als inhaalslag.
Moest wel wat improviseren aangezien onze buurtsuper erg weinig keus in vlees had vandaag
!
Dus dan maar varkenslappen meegenomen en hiermee aan de slag. Verder beschik ik ook niet over een grillspit dus gekozen voor grote spiezen
Marinade gemaakt die bij mij opvallend dik bleef. aangezien er wordt gesproken over afgieten had ik dus een dunnere marinade verwacht. Verder geen chilivlokken gebruikt maar een beetje Cayenne peper. Was bang dat het te heet zou worden.
Mijn ervaring met spiesen en paprika is dat deze niet goed gaar worden dus heb ik de vrijheid maar genomen om deze eerst te roosteren
Hierna de spiesen opgetuigd, wat stiekem veel vlees is voor 2 personen
DE spiesen even 10 minuten indirect gelegd:
Om deze hierna boven de kolen verder te grillen en in te smeren met de olijfolie:
Het recept praat over 88 graden wat ik persoonlijk nogal aan de hoge kant vind, dus besloten deze er met 80 graden af te halen. Bordje gemaakt met zelf geroosterd knoflookbrood en Tzatziki
Wat vonden we ervan ?, lekker, ik had niet veel tijd voor de marinade (3 uur, wel in vacu?m) en dit zou ik de volgende keer wat langer doen. Vwb Procureur weet ik niet maar met 80 graden was het vervangende varkensvlees net nog mals. Het had er niet langer op moeten liggen want dan heb je een droge bonk vlees. Ik zal deze vast nog wel een keer maken.