Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Steven & Me mei 2013 - Toscaanse kip onder een baksteen
Dit recept van Steven Raichlen vandaag gedaan en toch benieuwd naar het effect van bakstenen op de kip. Had bewust zware jongens gepakt. Uiteindelijk kon ik wel een verschil merken met de stukken waar geen baksteen op lag. Het vlees was/leek er iets malser..., maar wat mij betreft verwaarloosbaar en weegt bij lange na niet op tegen een knapperig stukje vel. Kortom het was eenmalig, maar natuurlijk wel leuk om te doen. Daarbij was er nog genoeg knapperig vel.
Na een half uurtje mocht ik even kijken, want moest de ChefAlarm eraan hangen. Zag er al goed uit en gelijk wat rookhout (kers) toegevoegd: 2014-08-23 Toscaanse kip onder een baksteen 05 by Bidle, on Flickr
Vandaag dit gerecht gemaakt. Omdat er in het recept een maatvoering ontbreekt bij de hoeveelheid zout, en er geroepen werd dat het kruidenzout erg zout is, heb ik ervoor gekozen om geen kruidenzout te maken, maar alleen de knoflook/rozemarijn klein gemaakt en op de kip gestrooid en los zout/peter erop gedaan.
Eerst indirect met een baksteen voor de foto. Daarna zonder baksteen met de deksel op de WGA. Voor een iets krokanter korstje nog even direct boven de kolen.
Mijn kolen waren niet goed genoeg aan, Black Ranch, en dus rookte het nog te veel, daarnaast heb ik haar in eerste instantie op een te lage temperatuur ingezet. Daardoor was het resultaat droog en smaakte het naar diesel.
Deze vandaag gemaakt, maar in de haast maar een foto gemaakt. Met krieltjes ook van de KEG.
Maar daar smaakt het niet minder om gelukkig.
Wel het zout gehalveerd door de vele opmerkingen dat het anders te zout is.
Weer een lekker kippetje van Dijkshoorn onze favo kippenpoelier (zoals mijn oma dat noemt
Deze heb ik vandaag gemaakt met zelfgemaakte pasta met kaassaus en gebakte groenten. De kruiden heb ik gehakt en met wat minder zout dan in het recept beschreven.
Het is een lekker kipje maar ik denk dat ik de volgende keer een andere kruidenmix gebruik.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.