Vandaag ook hier weer een Steven dagje, of beter weekend
Vandaag de Varkenskarbonade in Bourbon pekel, morgen het gerecht van Geert: De Longhaas.
Vanochtend eerst naar de slager voor het belangrijkste ingredient.
Er stonden 3 soorten vlees op de lijst: Longhaas, Haaskarbonade en Dino ribben. Dit zijn namelijk de laatste gerechten van Steven die ik nog moet inhalen om voor het eerst "bij" te zijn.
Dino ribbels, of iets dat er voor door kan, zijn slecht verkrijgbaar. Dus dan blijven er 2 gerechten over.
Voor dit gerecht heb ik in plaats van Bourbon Jack Daniels gebruikt. Ik kook hier vaker mee en er waren geen kleine flesjes Bourbon beschikbaar.
Verder kwam ik er thuis achter dat ik jeneverbessen aangezien had voor pimentbessen. Dus dan maar jeneverbessen erin :-O
De pekel gemaakt en in totaal heeft de karbonade er ruim 4 uur ingelegen. Het rook heerlijk, dit beloofde iets voor de smaak.
Ik heb ervoor gekozen om te beginnen met de directe methode en het geheel indirect af te maken.
Op het bord gecombineerd met gegratineerde bloemkool en Franse ovenfriet.
Ik was zeer verrast door de smaak van het vlees. Echt heerlijk. Ik kon niet echt thuisbrengen welk van de ingredienten de meeste smaak af had gegeven, dus mijn conclusie is dat het aan de combi ligt
Dit is zeker een zeer verrasende Steven, die zeker vaker gemaakt gaat worden.
Hieronder de foto`s.
De ingredi?nten en het pekelbadje naast elkaar:
En nu de BBQ op:
Mooie grillmarks:
Blij met m`n ei:
Het eindresultaat:
Bedankt voor het kijken.