Steven en Me #3
Vandaag steven en me nummer 3 en dan, omdat het weekend is wat meer werk erin B-). Dus voor het eerst in me leven zelf een brood bakken :-O. En bbq toetje kon er ook nog bij, op aanraden van de vrouw van DennisB
.
Het werd de Steven van vorige maand Madeira Beef and Bay Leef Kebabs (Espetadas). Dus mijn laurier boom wat bij gesnoeid. En ingredi?nten klaar gezet.
Eerst met het brood aan de gang.
En toen de marinade voor het vlees klaar gemaakt. Als vlees had ik beeflap. Verder de originele receptuur.
Toen alles aan het rijzen en marineren was nog even voor bbq s wezen kijken bij de bosrand. Aanrader die winkel in wassenaar, bedankt Jackm. Ondertussen het toetje nog voorbereid banaan met Rollo. En de groenten bietjes klaargemaakt om in alu op de bbq gestoomt te worden.
Helaas geen pizzasteen, en zoals gezegd voor het eerst zelfgemaakt brood dus voor de zekerheid in de oven. En de rest kon toen op de bbq.
Het kwam al heerlijk ruikent van de bbq af terwijl het huis al gevult was met vers brood luchtje heerlijk. De banaan er gelijk op.
Erg lekker dit recept, het had iets te lang gelegen en daardoor bijna geen rare stukje te vinden. Maar dat maakte mij niet uit beetje kauwen en erg lekker. De laurier proefde ik goed. Het brood erbij was heerlijk
. En leuk dat het me gelijk goed was gelukt.
Doorsnee van het brood
De banaan als toetje was erg lekker met een bolletje chocolade ijs.
Dit gaan we zeker nog een paar keer maken dit jaar, gelukkig is het laurier boompje groot genoeg
.
Groet,
KippetjeHaasje