De eerste uitdaging voor dit recept was het bakken van brood op de bbq, nog nooit eerder gedaan dus maar eens inlezen over hoe en wat.
Omdat ik in het bezit ben van een DO en een pizza- steen, moest hier de eerste keuze gemaakt worden.
Mijn keuze is gevallen op de DO, daarna de ingredi?nten verzamelen en aan de slag.
In Februari staat de kachel aan dus een warme plekje voor de eerste rijs was snel gevonden, voor de tweede rijs had ik een nog betere plek gevonden
Na de rijs een broodje gevormd, DO klaargemaakt en de briketten verdeeld.
Na 40 minuten hing er een heerlijke geur onder de overkapping, vol spanning onder het deksel gekeken en super blij met het resultaat.
De eerste horde was genomen, de benodigdheden voor het vlees waren ook bij elkaar gesprokkeld.
Laurier van de groothandel, Ossenhaas van de vleesboerderij uit de buurt, olijfolie uit Itali? en de rest uit de C1000
Mengsel gemaakt en dit heeft een paar uur in de koelkast gestaan, vlees en laurier aan de spiesen gestoken.
WGA aangestoken, vlees erop en wow wat een heerlijke geur van laurier.
Als finale een foto van het bordje met vlees, brood en een teveel aan groenvoer.
Leuke opdracht en we hebben heerlijk gegeten, binnenkort staat dit gerecht nogmaals op de menukaart.