Zo, vandaag deze Steven & Me gemaakt, en....... die viel enorm in de smaak. Na het lezen van wat oude berichten had ik al een kleine aanpassing met de limoen bedacht. Net zoals met coleslaw maak ik vaak een friszoete dressing van limoensap en honing. Heb ik hier ook toegepast en wij vonden het erg lekker. De varkenshaas heb ik er bij een kerntemperatuur van 58 gr afgehaald en ingepakt in alufolie. Naar ons ide was de varkenshaas perfect. De combi met de moja marinade en de sinaasappelpartjes was heerlijk. Verder hebben we er (ja sorry) aardappels uit de ..v., gegrilde uiten en spiezen van courgette en halloumikaas gegeten.
De ingredi?nten
De 2 varkenshazen tegen elkaar aangelegd en opgebonden
Helaas geen foto van de varkenshaas in een zak met de marinade
Partjes van de sinaasappel snijden
Plak van onder en bovenzijde snijden en vervolgens, stukje voor stukje, de schil wegsnijden
Als alle schil is weggesneden kan je makkelijk de partjes tussen de vliesjes uit snijden
Alle partjes zijn eruit, nog even goed samen knijpen voor een heerlijk slokje sinaasappelsap
voila, de partjes. Mocht je ze wat langer willen bewaren, doe dat dan in het sap van de sinaasappel
De varkenshazen en de spiezen of hoog vuur afgrillen
Mooie strepen trekken
Bordje vol heerlijkheid
Een zeer geslaagde Steven & Me. Tot een volgende keer....