Dit keer een inzending uit het "verre" oosten, namelijk Roemeni?. Het was nog een aardige uitdaging om alle ingredi?nten bij elkaar te krijgen. Maar zoals de onderstaande foto laat zien is dat aardig gelukt. Enige wat niet gelukt is, is een stukje slagerstouw. Toen we dit bij de slager in de supermarkt vroegen keek hij nog al verbaasd, met een paar sat?stokjes kom je ook een heel eind. Ook hier iets afgeweken van het recept. Ik vond de helft van de marinade/saus wat weinig voor de hoeveelheid vlees daarom heb ik alles gebruikt als marinade. Door tijdgebrek heb ik helaas geen tijd gehad om nog wat extra te maken voor de saus, maar zonder dat was het ook al erg geslaagd. Mijn twijfel of het goed zou bevallen bij de Roemeense gasten was geheel onterecht, iedereen wilde het recept hebben
Ingredi?nten:
Na een nachtje op smaak komen:
Dan even een kort intermezzo over de werkomstandigheden hier, in goed Nederlands "back to basic"
Wat moet je met een brikettenstarter als je ook gewoon een vuurtje kan maken. Gelukkig was het deze maand een recept dat prima op de grill te doen was. Maar zoals op de vierde foto te zien is, is er hoop voor de toekomst
Gelukkig had de kerstman me weten te vinden en een Thermapen meegebracht, zodoende kon ik toch het vlees op een mooie temp van de grill afhalen.
Op de grill samen met zelf gemaakte mici en lamsboutlapjes. Tijdens het grillen heb ik de varkenshaas nog een paar keer voorzien van een laagje marinade:
Nog even op temperatuur komen, nu samen met de lollies:
Voor dat ik het wist was de helft al weg dus geen foto van het gehele resultaat, maar dit geeft toch nog een aardig beeld:
Uiteindelijk op (plastic) bordje:
Dit samen met wat gebakken aardappels, rode en witte kool salade en (zoals gebruikelijk in Roemeni?) brood. Zoals ik al schreef was het een groot succes, deze gaat zeker nog een keer gemaakt worden.
PS: Ik heb me aan de verhoudingen in het recept gehouden en vond het resultaat zeker niet te zuur.