Deze vandaag gemaakt. Ik had geen verse oregano dus alleen gedroogd. Ik heb drie stukken varkensschouder aan een spit geregen en op de boretti gasbbq gegaard, met een pakketje appelhout voor de rooksmaak. Gestart op 150 graden maar dat ging te hard, verder gegaard op 110-120. De huid was er helaas af. Om in stijl te blijven had ik er pompoen en zoete aardappelen in kokos-rum saus bij, bananenchips, 'Rice n peas' (rijst met bonen) en een Caribische mango salsa. Het vlees was lekker maar ik vond de smaken erg Grieks/mediterraan. Ik heb nog even gezocht naar lechon en kom voor deze streek veel varken met all spice, komijn, mango of limoen tegen. Als ij het nog eens maak, zou ik er griekse bijgerechten bij serveren of de kruidenmix op het varken aanpassen, bijvoorbeeld naar deze of dit recept.
de bruine meuk was de goddelijk smakende (en oranje gekleurde...) pompoen, kleurweergave op de camera van de telefoon bij kunstlicht is niet best. Het varkentje was aardig donker zoals je ziet, maar niet te zwart om te eten. De koriander en peper voor door de mango salsa in aparte bakjes, om iedereen tevreden te stellen...
(excuus voor de karige en slechte foto's...) Zeker een succesje! Familie was content, moederdag diner geslaagd.
de bruine meuk was de goddelijk smakende (en oranje gekleurde...) pompoen, kleurweergave op de camera van de telefoon bij kunstlicht is niet best. Het varkentje was aardig donker zoals je ziet, maar niet te zwart om te eten. De koriander en peper voor door de mango salsa in aparte bakjes, om iedereen tevreden te stellen...
(excuus voor de karige en slechte foto's...) Zeker een succesje! Familie was content, moederdag diner geslaagd.