Beef en Steak

Steak met cowboybutter, zoete aardappel met citroensalsa en gegrilde asperges met stracciatella

Sabine

Stoker
Hi… ik ben Sabine en ik heb misschien een klein probleem… ☺️ Vanavond ging ie weer aan!

Ik kwam nog 2 pepersteaks in de vriezer tegen en heb daar wat leuke gerechten bij gezocht; gegrilde groene asperges met stracciatella de burrata en zoete aardappel met citroen-salsa van @SandyMan.
(recept onderaan)

Oh en een lekkere crumble als toetje van wat fruit dat net iets te lang op de fruitschaal lag; rabarber, appel en mango met wat vanillesuiker, limoensap/rasp en kaneel.

IMG_6904.jpeg

In de keuken begonnen met het maken de citroensalsa, het schillen/snijden van de groenten, de pepersteak nog wat extra rub gegeven en de fruitcompote gemaakt.
Daarna buiten alles klaargezet en de Bastard aangestoken.

IMG_6905.jpeg

Gestart met de groene asperges en wat padron pepers, beide met wat olie en zout op de grill,
Toen de pepers klaar waren konden de plakken van zoete aardappel erop. Deze waren even voorgekookt zodat ze op de grill alleen nog ff wat strepen hoefde te krijgen.

IMG_6906.jpeg

Ondertussen waren de asperges klaar. Die gingen op een schaal met de stracciatella de burrata (de binnenkant van een burrata) met wat geraspte pecorino erover.
De zoete aardappel ging op een schaal met rucola, de citroensalsa en wat gebakken nootjes.

IMG_6908.jpeg

Tot slot nog de steak op het gietijzeren rooster, mooi medium grillen, even laten rusten en daarna in plakjes.
Alles samen op een bordje en smullen maar.

IMG_6909.jpeg

Het toetje werd de crumble van vergeten fruit met een bolletje ijs voor de liefhebbers.

IMG_6910.jpeg

Bbqgenootschap recept van SandyMan:

Zoete aardappel salade met rucola en Citroen-salsa Verde​

Laatst bewerkt:
Ziet er weer keurig en heerlijk uit. Erg mooi gedaan.

En dat probleem valt volgens mij nog wel mee. Er zijn ergere dingen 😊

Gelukkig kun je hier altijd terecht, bij de AB (Anonieme Barbecuers). Wij luisteren en kijken geduldig mee naar je verhalen :love:.

En ergens heb je pas een probleem als de bbq niet meer aangaat ;)

Hi… ik ben Sabine en ik heb misschien een klein probleem… ☺️ Vanavond ging ie weer aan!
Nou Sabine.... Niks mis met een Bbq verslaving hoor ;)
Ik vind koken op de Bbq met dit heerlijke weer heerlijk.

Je hebt weer smakelijke creaties op tafel getoverd 👌😋

Sabine toch.........
Jij gebruikt je BBQ als een AGAcooker?
Hij staat in principe altijd aan, als je honger hebt stel je de temperatuur bij en gooi je er wat op?
Het is wel de manier om de buren te laten wennen aan een beetje rooklucht ;)

Terug
Bovenaan Onderaan