Beef en Steak

Starten met de bastard large

• Onderwerp starter Onderwerp starter Peep
  • Startdatum Startdatum

Peep

Tondelzoeker
Hallo,

Eergisteren zijn mijn buitenkeuken en bastard geleverd. Ik ga de bastard morgen in de keuken plaatsen en dan oefenen met low and slow.

Ik ga de bastard plaatsen op een chamotte steen. Onder de bastard wil ik nog keramische voetjes plaatsen.

Hebben jullie nog tips hoe ik dit gevaarte op die voetjes kan krijgen?

Peep welkom bij de club.

als de basterd op de steen staat is het niet zo moeilijk om de voetjes eronder te krijgen. Je wipt hem makkelijk even op door er boven tegenaan te duwen.

Dankje, ik hoop dat opwippen lukt met 120 kg💪
Wanneer je de firebox en de fire ring er uit haalt voor je aan de slag gaat met doe keramische voetjes zal het al veel lichter werken zijn.

Welkom bij het genootschap

Veel plezier met de aanwinsten

Welkom! Vraagje, waarom voetjes terwijl je hem op een vuurvast oppervlakte plaatst? Ik heb hetzelfde gedaan hoor, voetjes gebruikt terwijl die op een betonblok rusten. Maar ik vraag me steeds vaker af wat voor nut dat heeft..

Welkom en gefeliciteerd met je Bastard.

Welkom! Vraagje, waarom voetjes terwijl je hem op een vuurvast oppervlakte plaatst? Ik heb hetzelfde gedaan hoor, voetjes gebruikt terwijl die op een betonblok rusten. Maar ik vraag me steeds vaker af wat voor nut dat heeft..
Hoi steen is vuurvast, maar geleid ook warmte, dus was bang voor heet worden hout, zie opstelling.

112659.jpg

Hoi peep, welkom. Zonder daadwerkelijk ervaring te hebben zou ik mijzelf niet zo druk maken over die warmte van de steen. Maar als je toch twijfelt zou je ook onder de steen weer voetjes (of grote moeren o.i.d) kunnen plaatsen. Laagje lucht is een goede isolator

Terug
Bovenaan Onderaan