BasBQ
Beef en Steak

Spareribs voor 20 man

 
 

Caspar

Kooltjesharker
Berichten
209
Nadat ik in de personeelskamer ooit te bijdehand was toen een collega een foto van zijn varken liet zien (en iedereen hier weet wat je nog meer met een varken kan doen behalve voer geven...), was ik als leidinggevende het aan mijn stand verplicht mijn team van spareribs te voorzien.

Het was een groot succes, maar erg veel werk.  Zelf heb ik een OTP en een SJ, de overbuurman leende me zijn OTP. De ribben komen van de Sligro. Het probleem was wel dat iedereen uitgenodigd was voor aan het einde van een werkdag. Ik kon geen dag vrijnemen voor een Low and Slow. Op zondag hebben de ribben er drie uur op gelegen, om het verhaal af te maken op maandag. Ik vond het een ander resultaat geven. Het was iets droger dan normaal, maar de ribs waten wel heerlijk gaar. En vol van smaak.

Voor de vegetari?rs was er zalm op een plank



Zo bij elkaar was het voor mij een indrukwekkende opstelling

Dus op zondag hebben de 12 slabben er al drie uur op gelegen



Zag er wel mooi uit.



Wat lekkere dingen bij de borrel




Een beetje valsgespeeld bij de grillmarks op de marineerde aubergines





En toen was er bijna 10 kilo spareribs klaar en mochten de mensen aan tafel.




Naast mooi vlees ook een plankje met zalm (geen foto, dus niet gebeurd)

Verschillende salades. Bijvoorbeeld een salade met aardappel en cottagecheese. En een eenvoudige tomatensalade.



En er was een toetje (vier dan)



 
Petje af!
 
In het vervolg wordt bij jou het jaarlijks personeelsfeest georganiseerd hahahaha
Ziet er top uit  ;)

Blefke
 
Haha, die opdracht heb ik mezelf als teamleider al een paar jaar geleden gegeven. Met het verschil dat ik nooit zelf stond te koken. Maar dat zou kunnen veranderen.....
 
Ziet er goed uit. Complimenten
 
Super gedaan... Ziet er allemaal erg lekker uit...
Jammer dat ik er niet bij was... :D
 
hahaha .. nice en dapper !

Ik ben zelf binnenkort ook aan de beurt omdat ik ook met m'n wise-ass trots ribbels en beenhammetjes aan het tonen was die ik had bereid  :blush:
 
zucht..... net gegeten.... en wederom nu honger! Ziet er heel goed uit!
 
Respect hoor! You nailed it! Hier staat ook nog steeds een bbq vergadering op de planning... Het wachten is alleen op de zon.
 
Bekend verhaal, maar blijft toch leuk als het allemaal lukt.
Zag er uit als een mooi feestje met lekker eten
 
10 kilo yeeha! lekker man! petje af hoor.


B-)
 
Mijn vrouw zei bij haar op de afdeling: 'De bbq kan wel bij ons'. Zij gaat waarschijnlijk zitten en ik doe de bbq........... Gelukkig kan ik een WSM 57 vol plempen. En kan ik vrij nemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan