BasBQ
Beef en Steak

Spareribs verkopen

GPT zei:
Ik zou ook een 2e gerecht aanbieden.
Sat?h oid.
Als je dat warm houd in de saus, heb je niet veel ruimte nodig.
...
Voel jij je wel helemaal goed?!?! Sateh warm houden in de saus? %-( ~X(  :-O  ;)
Gewoon ter plekke een voorraadje grillen en warm houden in een chafing disk. Voorraadje bijna op dan nieuwe grillen. Zo hou je de kwaliteit hoog en er gaat niets boven vers gegrilde sateh. En pas saus erop doen als de klant besteld of niet als deze dat niet wilt hebben  :D
 
Ridevi71 zei:
Vuilnisbak en extra vuilniszakken

En een mooi rond bedrag vragen,  5 euro of zo, zodat je weinig wisselgeld hoeft te hebben.al kan je niet zonder wisselgeld natuurlijk.

Voor jezelf een lekker koel biertje  :D
Ja precies is wel het makkelijkste idd

Dat biertje komt wel goed dacht ik
 
Temperatuur lijsten voor je vlees en je koelkast paraat. Thermometer dus meenemen. Water voor je handen.

Verstuurd vanaf mijn SGP521 met Tapatalk

 
DanBras zei:
GPT zei:
Ik zou ook een 2e gerecht aanbieden.
Sat?h oid.
Als je dat warm houd in de saus, heb je niet veel ruimte nodig.
...
Voel jij je wel helemaal goed?!?! Sateh warm houden in de saus? %-( ~X(  :-O  ;)
Gewoon ter plekke een voorraadje grillen en warm houden in een chafing disk. Voorraadje bijna op dan nieuwe grillen. Zo hou je de kwaliteit hoog en er gaat niets boven vers gegrilde sateh. En pas saus erop doen als de klant besteld of niet als deze dat niet wilt hebben  :D

Kan ook. Wat jij wil. Denk dat veel mensen er niet al te moeilijk over doen. Thuis voorbereiden als je dit soort werk niet dagelijks doet geeft meer rust op locatie. in mijn ogen moet je dit soort zaken niet te moeilijk maken. Belangrijkste zijn de ribs. Bovendien verwachten mensen geen ster waardige sateh maar gewoon een lekkere snack tussendoor.
 
Goed en lekker idee!

Ik lees dat je thuis de ribs al gaat garen, ik zou dan vooral even goed kijken naar dat je thuis schoon werkt, hoe je de spullen terug koelt na garing, en de route richting je verkooppunt + de duur en temperatuur van het warmhouden op lokatie. Je wil voorkomen dat er klanten ziek worden van je eten, dat zou zonde zijn. 
(idem voor sateh in de saus, ook ideaal voor groei van bacteri?n als dat op een te lage temp staat te borrelen, ik zou zelf altijd een lange satehgrill bij een slager huren en live de sateh grillen en een doorlooptijd van max een half uur oid hanteren van koelbox naar de bordjes. Je kan je vlees klein snijden zodat je een korte garingstijd hebt mocht je je zorgen maken over wacht tijden van bezoekers)

Voor wat naslag werk over bacteriegroei en warmhoud temperatuur hier een voorbeeld:
https://www.alto-shaam.com/AltoShaam/Files/Uploads/fb/fbdc2d03-ea20-4905-b391-60d6a3e15fc0.pdf
pdf pagina 17/50
pdf pagina 18/50
pdf pagina 19/50

Ben benieuwd naar het resultaat en de reacties van je "gasten" , succes alvast!
 
GPT zei:
Kan ook. Wat jij wil. Denk dat veel mensen er niet al te moeilijk over doen. Thuis voorbereiden als je dit soort werk niet dagelijks doet geeft meer rust op locatie. in mijn ogen moet je dit soort zaken niet te moeilijk maken. Belangrijkste zijn de ribs. Bovendien verwachten mensen geen ster waardige sateh maar gewoon een lekkere snack tussendoor.
Kwaliteit hoort ten alle tijden boven kwantiteit en gemak te staan. Als je gemak wilt hebben dan kan je net zo goed wat bakjes Mora sateh bij de supermarkt halen en die opwarmen, want h?....we moeten het onszelf natuurlijk niet te moeilijk maken  :-O
Lijkt mij persoonlijk een verkeerde insteek als je gaat cateren. Als je niet beter weet dan is er misschien nog een excuus, maar niet als je je op fora zoals deze begeeft.

En geloof me.....als je denkt dat het om de ribs gaat en sateh dan alleen leuk voor erbij en dat daar minder grote eisen aan worden gesteld, dan kan je nog wel eens bedrogen uitkomen. Als sateh op de kaart staat en mensen hebben de keuze, dan kan dat zomaar je belangrijkste gerecht worden en dat weet ik uit ervaring. Dit jaar staan wij ook weer op Midzomer Bier & BBQ in Hillegom en de afgelopen jaren is het iedere keer zo dat de sateh het snelst van alles op gaat (net zo snel als ik ze kan grillen) en wanneer dat helemaal los is dat pas daarna de rest echt gaat lopen.
Tot nu toe nemen we ieder jaar steeds meer sateh mee, maar het maakt niet uit. Zolang wij hebben blijven mensen voor sateh komen. Vorig jaar al 20kg (+/- 600 stokjes) binnen 2 uur op, dus dit jaar gaan we naar de 30kg (+/- 900 stokjes).
 
Denk aan van die mossel/sparerib doekjes om je handen of mond af te doen zijn wrg handig en kosten niet veel !
Als dit de eerste keer is dat je iets gaat verkopen zou ik het lekker bij 1 product houden met verschillende variaties zodat je even kunt kijken hoe het gaat.
En dan bij de volgende keer kan je altijd meerdere producten pakken.
Goeie kostprijsberekening is ook wel slim, je wilt natuurlijk wel een centje overhouden.
 
Bedankt voor de tips en reacties allemaal allemaal nuttige info
We houden het deze keer eerst bij spareribs wij hebben allebei 0,0 ervaring met catering dus we houden het simpel !!
 
Verplaats je in de consument/braderie-ganger. Die wil:
- Lekkere snack (eventueel vergezeld met een klein hompje salade o.i.d.)
- Goede prijs
- Niet ziek worden
- Zijn rommel kwijt kunnen
- Handen en mond schoon kunnen maken
- Ergens kunnen leunen (statafel/picknicktafel)
- Zien dat er liefde/ambacht geleverd wordt (laatste uur live op locatie afmaken?)

Dan kun je zelf goed bedenken wat daar allemaal bij komt kijken.

 
RV zei:
Verplaats je in de consument/braderie-ganger. Die wil:
- Lekkere snack (eventueel vergezeld met een klein hompje salade o.i.d.)
- Goede prijs
- Niet ziek worden
- Zijn rommel kwijt kunnen
- Handen en mond schoon kunnen maken
- Ergens kunnen leunen (statafel/picknicktafel)
- Zien dat er liefde/ambacht geleverd wordt (laatste uur live op locatie afmaken?)

Dan kun je zelf goed bedenken wat daar allemaal bij komt kijken.


+1
 
SilverFox zei:
Verkoop dan ook meteen potjes rub of het sausje (mits eigen fabricage uiteraard)

Waarop ook weer een ingredientenlijst, houdbaarheidsdatum, allergenen enz enz zou moeten staan.

Het verkopen van voedsel en toebehoren is toch wel aan bepaalde regels gebonden hoor.

Denk vooral aan koeling om je producten koud te houden voor bereiding

Desalniettemin succes en veel plezier.
 
DanBras zei:
GPT zei:
Kan ook. Wat jij wil. Denk dat veel mensen er niet al te moeilijk over doen. Thuis voorbereiden als je dit soort werk niet dagelijks doet geeft meer rust op locatie. in mijn ogen moet je dit soort zaken niet te moeilijk maken. Belangrijkste zijn de ribs. Bovendien verwachten mensen geen ster waardige sateh maar gewoon een lekkere snack tussendoor.
Kwaliteit hoort ten alle tijden boven kwantiteit en gemak te staan. Als je gemak wilt hebben dan kan je net zo goed wat bakjes Mora sateh bij de supermarkt halen en die opwarmen, want h?....we moeten het onszelf natuurlijk niet te moeilijk maken  :-O
Lijkt mij persoonlijk een verkeerde insteek als je gaat cateren. Als je niet beter weet dan is er misschien nog een excuus, maar niet als je je op fora zoals deze begeeft.

En geloof me.....als je denkt dat het om de ribs gaat en sateh dan alleen leuk voor erbij en dat daar minder grote eisen aan worden gesteld, dan kan je nog wel eens bedrogen uitkomen. Als sateh op de kaart staat en mensen hebben de keuze, dan kan dat zomaar je belangrijkste gerecht worden en dat weet ik uit ervaring. Dit jaar staan wij ook weer op Midzomer Bier & BBQ in Hillegom en de afgelopen jaren is het iedere keer zo dat de sateh het snelst van alles op gaat (net zo snel als ik ze kan grillen) en wanneer dat helemaal los is dat pas daarna de rest echt gaat lopen.
Tot nu toe nemen we ieder jaar steeds meer sateh mee, maar het maakt niet uit. Zolang wij hebben blijven mensen voor sateh komen. Vorig jaar al 20kg (+/- 600 stokjes) binnen 2 uur op, dus dit jaar gaan we naar de 30kg (+/- 900 stokjes).

Daarbij vind ik het op voorhand al aannemen dat het publiek het allemaal wel prima zal vinden, eigenlijk een belediging van je publiek. Verder ben ik het volledig met Danny eens.

Hoe dan ook, ik wens jullie succes op de braderie, en laat even horen hoe het gegaan is, wat de reacties waren en wat de leermomenten waren? Daar kan iemand anders ook weer van leren.
 
Dominique zei:
DanBras zei:
GPT zei:
Kan ook. Wat jij wil. Denk dat veel mensen er niet al te moeilijk over doen. Thuis voorbereiden als je dit soort werk niet dagelijks doet geeft meer rust op locatie. in mijn ogen moet je dit soort zaken niet te moeilijk maken. Belangrijkste zijn de ribs. Bovendien verwachten mensen geen ster waardige sateh maar gewoon een lekkere snack tussendoor.
Kwaliteit hoort ten alle tijden boven kwantiteit en gemak te staan. Als je gemak wilt hebben dan kan je net zo goed wat bakjes Mora sateh bij de supermarkt halen en die opwarmen, want h?....we moeten het onszelf natuurlijk niet te moeilijk maken  :-O
Lijkt mij persoonlijk een verkeerde insteek als je gaat cateren. Als je niet beter weet dan is er misschien nog een excuus, maar niet als je je op fora zoals deze begeeft.

En geloof me.....als je denkt dat het om de ribs gaat en sateh dan alleen leuk voor erbij en dat daar minder grote eisen aan worden gesteld, dan kan je nog wel eens bedrogen uitkomen. Als sateh op de kaart staat en mensen hebben de keuze, dan kan dat zomaar je belangrijkste gerecht worden en dat weet ik uit ervaring. Dit jaar staan wij ook weer op Midzomer Bier & BBQ in Hillegom en de afgelopen jaren is het iedere keer zo dat de sateh het snelst van alles op gaat (net zo snel als ik ze kan grillen) en wanneer dat helemaal los is dat pas daarna de rest echt gaat lopen.
Tot nu toe nemen we ieder jaar steeds meer sateh mee, maar het maakt niet uit. Zolang wij hebben blijven mensen voor sateh komen. Vorig jaar al 20kg (+/- 600 stokjes) binnen 2 uur op, dus dit jaar gaan we naar de 30kg (+/- 900 stokjes).

Daarbij vind ik het op voorhand al aannemen dat het publiek het allemaal wel prima zal vinden, eigenlijk een belediging van je publiek. Verder ben ik het volledig met Danny eens.

Hoe dan ook, ik wens jullie succes op de braderie, en laat even horen hoe het gegaan is, wat de reacties waren en wat de leermomenten waren? Daar kan iemand anders ook weer van leren.

Als aanvulling hierop vraag ik mij af wat dan je prijsrange is. Als mensen geen sterren sateh zouden verwachten is dan de prijs ook naar verhouding? Vaak zie je dat dan de prijzen wel sky-high zijn en dat het is om ff lekker "makkelijk" geld te verdienen.

Maar nogmaals succes en veel plezier
 
En het hele plan kan van tafel de organisatie vind het onverantwoord wat wij willen gaan doen zonder enige ervaring op het gebied van catering
 
Heel sneu voor jullie maar inderdaad begrijpelijk vanuit de organisatie. 

Wellicht een idee om te onderzoeken wat er zoal bij komt kijken om op een verantwoorde manier iets dergelijks aan te pakken.
 
ErikSchreurs zei:
En het hele plan kan van tafel de organisatie vind het onverantwoord wat wij willen gaan doen zonder enige ervaring op het gebied van catering

Jammer, maar ik begrijp de organisatie wel. Vraag eens of je mee kunt lopen met een cateraar? Die zijn hier wel te vinden. Krijg je een beeld van wat eea inhoudt.
 
Jammer, loop zelf ook met het idee om kleinschalig wat sateh te gaan verkopen op koningsmarkt volgend jaar. Extra goed voorbereiden dus begrijp ik voor ik de aanvraag doe. Iemand nog een keer een hulpje nodig ??  :D
 
Dominique zei:
ErikSchreurs zei:
En het hele plan kan van tafel de organisatie vind het onverantwoord wat wij willen gaan doen zonder enige ervaring op het gebied van catering

Jammer, maar ik begrijp de organisatie wel. Vraag eens of je mee kunt lopen met een cateraar? Die zijn hier wel te vinden. Krijg je een beeld van wat eea inhoudt.
Ja dat is wel een goed idee inderdaad
 
Terug
Bovenaan Onderaan