BasBQ
Beef en Steak

spareribs.... recept

 
 
 

ThrowonD

Stoker
Berichten
494
Hoi..., aanstaande vrijdag wil ik mijn eerste spare ribs run gaan doen.

Echter komen er mensen eten, die ik versteld wil doen staan...

Nou heb ik het boek van Steven Raichlen..., waarin 2 recepten staan... ;) (belangrijk voor me)...
Echter bij beide bereidingstijden staat 1.5 tot 2 uur..., ik dacht altijd dat ribs veel langer moesten...
Echter de 3-2-1 methode van Noskos spreekt mij ook aan, > 4 uur...

Vinden jullie?
    - recept van Steven gewoon doen.
    - recept van Noskos gewoon doen.
    - een ander recept (en zo ja welke dan)... ;)


Hold Fast...
 
En het ligt er ook aan wat voor ribs je hebt. Zijn ze dik bevleesd, zou ik zeker voor 3-2-1 gaan. Heb je dunnetjes, kun je easterwood doen. Of 3-1-1. Dus nu krijg je in plaats van een duidelijk antwoord, nog meer keuzestress. Om gek van te worden, en dan moet je nog beginnen....
 
Ik zou voor 3-2-1 gaan of easterwood.

Succes iig
 
Op een Weber57 zou ik gewoon voor de Easterwood methode gaan, die lijkt verdomd veel op die van oom Steven ;) ;).

Heb je al spareribs in huis?
 
Om je gasten versteld te doen staan, zou ik voor de eerste keer ook voor de Easterwood gaan.
3-2-1 kan ook goed, echter vereist wat meer temperatuur controle en de tijden hangen ook af van de dikte van je ribbels.
Succes, we zien de resultaten wel verschijnen!
 
Nee Frits nog geen spareribs in huis..., en mijn Flamy briketten zijn ook al op... :-S
 
Flamy's heb ik eventueel nog wel voor je en ik heb laatst Spareribs gehaald bij het http://www.hetkippaleis.nl/ in winkelcentrum Kronenburg Arnhem (tegenover de Appie).

Kosten, 6,95? de kilo, en waren mooi breed :)
 
Frits zei:
Flamy's heb ik eventueel nog wel voor je en ik heb laatst Spareribs gehaald bij het http://www.hetkippaleis.nl/ in winkelcentrum Kronenburg Arnhem (tegenover de Appie).

Kosten, 6,95? de kilo, en waren mooi breed :)

We gaan even contacten deze week..., voor die Flamy's....

Like-Finger.jpg
 
Iedereen bedankt voor de input...

Ik (als Fishfielder) ga voor de Easterwood methode...

De rub's en glace's ben ik nog niet echt uit...
Denk dat ik voor een zoete en eentje ga met een bite...
 
Ik denk dat als je je spareribs goed gegaard krijgt (of je nu Easterwood of 3-x-x gebruikt) en je gooit er wat rook tegenaan en een goede amerikaanse saus (Sweet Baby Ray, Stockyard, zelfgemaakte Domi#4, dat soort werk), dan zijn ze vaak al zoveel lekkerder dan de voorgegaarde ribs van de supermarkt of slager, dat iedereen dat al helemaal fantastisch vindt.
En met een zelfgemaakte coleslaw erbij en mooie Hasseback aardappeltjes, of double baked potatoes, maak je helemaal de blits.

succes!
 
Onlangs spareribs gemaakt volgens het Easterwood recept.
Een echte aanrader!
Succes gegarandeerd
 
Terug
Bovenaan Onderaan