BasBQ
Beef en Steak

Spareribs op de otp47

 
 

Smug

Tondelzoeker
Berichten
15
Vandaag voor de eerste keer spareribs gemaakt op de otp47.

Minion methode gebruikt en ik moet zeggen, de q temp was prima te beheersen. Eigenlijk de gehele tijd tussen de 115 en 120 graden.

De ribben komen van meerdanvlees.nl, dik uitgesneden. Ik vond er vrij veel vet aan zitten dus de volgende keer waarschijnlijk dun uitgesneden. Ik heb ze 2.5, 1.5, 1 uur erop gehad.

Als glace, het noskos recept voor pulled pork gebruikt, pecansnippers als rook hout.

1f5cd99accc055c9eaa44146d60b55c8.jpg


De ribbels

8dbf6fba887eff56e8ec0e6c17693718.jpg


In de rub

ca565757c4cbddfa175f828d91b99740.jpg


Op de Q

0d55ee6d255a7f5c9633c752eeb2c6a9.jpg


Na een uur, even sproeien met appelsap

fea4003b2b22531cb3a84edd7cf3dbcf.jpg


Na 2.5 uur inpakken

d909cedfe29c2bcb39323d9b9604e66d.jpg


Eindresultaat

Pulled pork wordt het volgende project
 
Indeed haha, alleen die plastic dopjes zijn toch niet nodig voor een ribrack, toch maar een contacten die zweden ;)
 
ik heb zelf inmiddels 4 van die rekjes. altijd handig voor het geval er een paar in de vaatwasser liggen!!!  ;)
 
Mooie ribbels heb je daar. Die zullen best gesmaakt hebben
 
Wil best wel even proeven of ze te vet waren hoor....
 
Zien er goed uit , ik probeer de temperatuur altijd op 100 graden te houden max 105 graden.
 
Nice rib's!
 
Heerlijk! Hier ook favoriet!
 
Ik ga inderdaad de temp de volgende keer wat lager proberen te houden. Is er eigenlijk een ideale temperatuur voor low & slow?
 
ziet er goed uit zeg, de Sligro in leidschendam heeft ook mooie spareribs met lekker veel vlees
 
Mooie sessie en mooie foto's.
Lekkere dikke ribbels!

Wellicht moet er toch eens iemand naar de IKEA bellen voor de sponsoring. Volgens mij is er bijna niemand op het forum die nog geen IKEA 'ribbel-rekje' heeft  :D
 
stichting lekker dier zei:
ik heb zelf inmiddels 4 van die rekjes. altijd handig voor het geval er een paar in de vaatwasser liggen!!!  ;)

Hahaha ik dacht dat je er een voor elk gezinslid had  :p
 
Hey smug,

Kun je misschien wat meer vertellen over hoe je de Q hebt ingericht met de minion methode? Ik heb ook een OTP47 en wil ook eens spare ribs maken. Maar vind het nog moeilijk om de temperatuur laag te krijgen en houden.

De minionmethode zelf ken ik wel, maar ben benieuwd hoe jij deze concreet op je 47cm hebt toegepast (hoeveelheid kooltjes, hoeveel aansteken enz). Kan ik weer wat van leren :)
 
Hallo dromer,

Ik leg 10 hete kooltjes op 24 koude. Onderste schuif ong een mm open. met de bovenste schuif zul je af en toe moeten knijpen om het onder controle te houden.  Het kolenrooster dek ik af met alufolie. Ook maak ik een hitteschild. Werkt voor mij prima zo. Grt
 
Terug
Bovenaan Onderaan