BasBQ
Beef en Steak

Spareribs Noskos Classic Style

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk om al mijn verschillende recepten zo oangs te zien komen 😁
Dankjewel daarvoor!

Ik heb me alleen een beetje verslikt in je 'The Steak' rub. Stond achterop dat het niet te overheersend was om zo het vlees zelf op de voorgrond te houden. Dus ik dacht: dat past goed bij een bavette. :) Ik stond bijna in de fik, zo peperig was ie geworden. 😂
 
Tja, Noskos houd wel van een pitje ik ben altijd wat voorzichtig met de pepers in z'n (vaak heerlijke) recepten.;)
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel daarvoor!

Ik heb me alleen een beetje verslikt in je 'The Steak' rub. Stond achterop dat het niet te overheersend was om zo het vlees zelf op de voorgrond te houden. Dus ik dacht: dat past goed bij een bavette. :) Ik stond bijna in de fik, zo peperig was ie geworden. 😂

De steak mag je best met mate gebruiken 😉
 
Lust ik wel!
 
Vandaag was het een mooie dag om wat spareribs te bereiden voor het avondmaal!

Ik heb ervoor gekozen om mooie ribbetjes van onze lokale keurslager te gebruiken voor de ribs met de producten van @noskos.

De (halve) ribbetjes in kwestie (de slager had zich al kwaad gemaakt op de vliezen, op een paar hardnekkige stukjes na):
Bekijk bijlage 7145

De Noskos rub erop:
Bekijk bijlage 7149
Bekijk bijlage 7150

Ik heb ze niet de hele nacht laten in de koelkast gehad, maar ik heb ervoor gekozen om de in de ochtend te marineren en rond 14.00 op mijn Weber MTP 57 te gooien.

De voorbereidingen, briketten in het midden aansteken:
Bekijk bijlage 7151
En na een tijdje mijn geweekte hickory houtsnippers erbij:
Bekijk bijlage 7152
Bekijk bijlage 7153

Diffuser plate in de alufolie gezet en een bak water erop:
Bekijk bijlage 7154
Ribbetjes even los erop, twee met iGrill sensoren en een omgevings-sensor:
Bekijk bijlage 7155
En roken maar:
Bekijk bijlage 7156
Na 45 minuten gestart met de mop, ook naar recept van Noskos (appelsap, sojasaus, boter, whiskey):
Bekijk bijlage 7157
Bekijk bijlage 7158
En elk uur een laagje erop:
Bekijk bijlage 7159
Bij de derdie mop-sessie begonnen ze er toch al erg lekker uit te zien:
Bekijk bijlage 7160
Na zo'n 3,5 uur was het tijd om de ribs af te lakken met de Noskos BBQ-saus:
Bekijk bijlage 7161
En weer terug in het rek (oh ja, die had ik in gebruik genomen na de eerste keer moppen):
Bekijk bijlage 7162
En het eindresultaat. Kerntemperatuur op 90 graden, temperatuur van de Weber heeft de gehele sessie tussen de 110 en 130 graden gezeten:

Bekijk bijlage 7163
Bekijk bijlage 7164

Opgegeten met mijn gezin en een goede vriend uitgenodigd. Subliem waren ze! Erg tevreden mee. Zacht, mals, erg sappig en alle smaken uitstekend in balans. De volgende keer weer en wellicht met de 3-2-1 methode.
Zien er lekker uit zeg🤑😋😋
 
Let AUB op dat dit een oud topic is uit 2020.
Topic Starter is al bijna 1 jaar niet meer actief.
Reageren op dit soort oude topics heeft veelal geen meerwaarde temeer omdat het niet meer actueel is en TS naar alle waarschijnlijkheid niet meer zal reageren.
 
Ik zet hier een slotje op.
Lezen is blijkbaar heel moeilijk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan