BasBQ
Beef en Steak

Spareribs met coleslaw en cornbread

 
 

Wietsehm

Stoker
Berichten
281
Hello friends,

Al een hele tijd (eigenlijk vanaf dat ik deze zomer de kettle kocht) was mijn ultieme droom om spareribs te maken.
Gewoon, omdat het awesome is. En omdat ik meermaals op Amerikaanse legerbasis’ heb gewerkt en daar was dit gerecht, inclusief side dishes, het ultieme relax-eten.

De coleslaw natuurlijk met eigen mayo, witte kool, wortel, rode ui en rode biet, blokjes augurk, kappertjes en een beetje peterselie.

De cornbread van een Amerikaanse site. Superleuk om te doen en makkelijk aan te passen naar spannendere smaakcombi’s of lekker zoet.

De ribs bij de slager gehaald (fijne vent). In een eigen rub gezet van zout, ui-& knoflookpoeder, komijn, gember, gerookte pittige paprika en Koreaanse rode peper.

6B4E9765-95AE-48A2-9D1A-81B965709731.jpeg

Op de BBQ de snakemethode geprobeerd. Was nu de tweede keer. Leerpuntje: volgende keer met een flinkere thermische massa beginnen. ....ik moest nu wat bijstoken.
F529FBAF-8548-4417-8B0E-46E09F914EDB.jpeg


Na 3 uur roken de boel ingepakt en 2 uur met honing en boter weer weggelegd.
Wat te doen om je aandacht ergens anders op te vestigen zodat de verleiding tot kijken op de Q niet overheerst? Appelboom in chunks zagen!!!!!

Vervolgens uitpakken en weer op de grill. Nu insmeren met lekkere saus. Soort? 2 soorten mengen uit de koelkast, beetje tomatenpuree en citroensap (en water) erbij.
AF46E78F-7429-4DBA-93F8-653D095CDA3E.jpeg

Nog een uurtje de tijd geven...... en:
443629ED-2F95-4436-A123-85B141BDBC1D.jpeg

Succes! Het had wat voeten in de aarde, maar ik ben er blij mee. En mijn vrouw gelukkig ook! Zo kun je 6 uur mooi besteden.
C0BE8535-43DC-4AEB-93D0-277E91A7C987.jpeg


94AB03E5-AEF4-440E-984A-FED1C161CC09.jpeg
 
Mooie ribben zeg.
Wat voor voeten Had het in aarde? Iets mis gegaan?
 
Mooie ribben zeg.
Wat voor voeten Had het in aarde? Iets mis gegaan?
Temperatuur was een gedoe..... gaf wat stress. Maar zoals Noskos geloof ik wel eens zei in een filmpje, is ontspannen het beste dat je doen kunt 😎
 
Zo Is dat.en een beetje temperatuur schommeling kan geen kwaad
 
Mooi gedaan hoor. In het begin was ik ook heel spastisch met de temperatuur, maar ervaring leert dat het vlees meer kan hebben dan wij (in het begin) denken ;)
 
Prima ribs! Werkt het rookmot op deze manier ook prima?
jazeker. mooie rookring. Beetje uit nood hoor. Mijn appelhout moet nog een jaar drogen en ik heb nog 8 zakken rookmot liggen
 
Lekker bordje heb je gemaakt! Ik snap wel dat de vrouw daar ook vrolijk van werd....
 
Lekkerrrr

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Door de smaak toch de voeten uit de aarde kunnen krijgen toch
 
Mooie Ribben. Als je ze zelf maakt zijn ze zoooo veel lekkerder. Je gaat ze nu vast veel vaker zelf maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan