Beef en Steak

Sparerib saturday

Revers88

Pitmaster
Vandaag van plan om heerlijke spareribs te maken. Gisteren 2 mooi bevleesde ribs in de rub gezet. En dan je kent het vast.. vanmorgen de bbq aangestoken, een telefoontje en je moet er last minute 2 spareribs bij halen. Helaas bij een andere slager, waardoor er een groot verschil was tussen de ribs.

Ik heb zelf een basisrub in elkaar gezet met de gebruikelijke kruiden. Ik heb gebruik gemaakt van de 3-2-1 methode en mijn Masterbuilt.

Voor het roken is gebruik gemaakt van peer en eiken chunks.

Ik heb ze halverwege ingepakt met appelsap en alvast een beetje voorzien van de saus ( ik ben er nog niet achter of dit verstandig is).

Als laatste heb ik ze uitgepakt en nog 2x gelakt. Ik heb gebruik gemaakt van de zelfgemaakte Larry's Originele Raspberry Balsamic Chipotle Saus en de Sweet Baby Rays Hickory & brown sugar.

Ik moet zeggen dat de combinatie echt lekker was met de Raspberry Balsamic Chipotle saus. Ik heb ze geserveerd met geroosterde pompoen en gepofte tomaatjes en een kleine portie verse friet.

Verder soms nog aan het worstelen met de juiste garing. Mijn gasten willen vaak hele zachte kapot gegaarde spareribs en ik zelf houd van een beetje een bite. 1 rib was aan de onderkant wat droog, ben er nog niet helemaal achter waardoor dit is gekomen.

Maar uiteindelijk iedereen heerlijk en te veel gegeten .

D1750803-7EE6-4FFD-A06E-929572736788.jpeg

1E838EE7-6C2C-401B-820A-E6116E77A193.jpeg

A1DAFAF1-FE01-4606-9DF8-1BB83BB679CC.jpeg

80FB22D3-9B68-41CC-88D1-29D2025276C4.jpeg

3FD775A6-DAB1-4CCB-BDAC-F8E58A935C6F.jpeg

07887EB6-80C7-40E2-A280-E2F7D0AB608E.jpeg

06405313-7458-4F32-AD77-BB818C63D57E.jpeg

839DDB72-9428-4827-AE81-243FC8150A34.jpeg

52D52AF4-BCC8-4729-BFB5-34CD6B552162.jpeg

Laatst bewerkt:
Spareribs.........altijd lekker. Had je er nog wat bij geserveerd of gewoon als snack?

Ben nog maar net begonnen met low& slow en spareribs is wel één van mijn favorieten. Zien er goed uit!
Van de week ook eens mijn Ikea rekje uitproberen.

Spareribs.........altijd lekker. Had je er nog wat bij geserveerd of gewoon als snack?

Ik heb ze geserveerd met geroosterde pompoen en gepofte tomaatjes en een kleine portie verse friet.

Deze moet ik ook nog op mijn Masterbuilt maken. Heb hem helaas al te lang in de schuur staan. Jouw ribben zien er goed uit!
Zie ik het goed en heb je het D&C systeem in de Masterbuilt? Mag ik vragen waar je deze hebt gekocht?

Deze moet ik ook nog op mijn Masterbuilt maken. Heb hem helaas al te lang in de schuur staan. Jouw ribben zien er goed uit!
Zie ik het goed en heb je het D&C systeem in de Masterbuilt? Mag ik vragen waar je deze hebt gekocht?

Dat is zonde. Ik gebruik hem iedere week wel minimaal 2 x, heerlijk. D en C heb ik gekocht bij kamadobbq.nl. 21 inch, past perfect. Wordt geleverd inclusief 2 halve platesetters, 2 halve alluminium roosters en een accessoire ring voor 99,-. Wanneer je er dan nog iets bij besteld heb je vanaf 100,- ook gratis verzendkosten.

Ziet er zeer smakelijk uit 👌

😋 Jammie 😋

Nice! Binnenkort ook maar weer eens maken.

Dat is zonde. Ik gebruik hem iedere week wel minimaal 2 x, heerlijk. D en C heb ik gekocht bij kamadobbq.nl. 21 inch, past perfect. Wordt geleverd inclusief 2 halve platesetters, 2 halve alluminium roosters en een accessoire ring voor 99,-. Wanneer je er dan nog iets bij besteld heb je vanaf 100,- ook gratis verzendkosten.

Bedankt voor het antwoord. Hopelijk steek ik hem snel weer aan. Het probleem was dat ik hem constant naar de schuur breng (diefstal, schade etc), maar dat was bijna niet te doen met die hoge drempel. Gisteren heb ik een soort 'schans' gemaakt en het gaat nu een stuk makkelijker.

Mooie ribben zeg. Zien er goed uit
Merkte je nog verschil tussen de ribben van de verschillende slagers?

Mooie ribben zeg. Zien er goed uit
Merkte je nog verschil tussen de ribben van de verschillende slagers?

Zeker, maar dat komt ook omdat de eerste 2 echt dik bevleesd waren en de andere 2 wat minder. Je ziet dat ook goed op de fotos. Verschil zat hem vooral in de gaarheid en de tijd dat het in de rub heeft gestaan.

Mooie ribben, zien er goed uit

Terug
Bovenaan Onderaan