BasBQ
Beef en Steak

Sparerbs in twee fases maken

 
 
 

Revers88

Pitmaster
Berichten
860
Ik vroeg me af of iemand een recept heeft om spareribs in twee etappes te maken. Dus dat je na de eerste ze even een tijdje kan laten liggen om ze vervolgens nog bij iemand anders op een later tijdstip in de oven af te maken.



de smaakcombinaties heb ik wel, ik ben alleen op zoek naar de bereiding.
 
Je kunt de fases gewoon opdelen. De eerste fase sowieso op de bbq voor de rooksmaak. Vanaf het inpakken kan je ze meenemen en in de oven verder bereiden of als je minder tijd hebt daar alleen nog aflakken en de laatste fase in de oven.
 
Of gewoon helemaal maken en op locatie opwarmen
 
Of gewoon helemaal maken en op locatie opwarmen
Maar zijn ze dan ook nog lekker? Ik ben benieuwd wat het resultaat is als je bijvoorbeeld de eerste 2 fases doet roken en inpakken. Maar ze vervolgens een paar uur laat liggen om ze later af te lakken en op te warmen.. wordt het vlees dan niet droog of taai.. of idd zoals laurens zegt alleen het roken in de bbq doen, maar dan ben je op locatie ook nog ruim 2 uur bezig.. dus dat is ook niet handig..
 
Maar zijn ze dan ook nog lekker? Ik ben benieuwd wat het resultaat is als je bijvoorbeeld de eerste 2 fases doet roken en inpakken. Maar ze vervolgens een paar uur laat liggen om ze later af te lakken en op te warmen.. wordt het vlees dan niet droog of taai.. of idd zoals laurens zegt alleen het roken in de bbq doen, maar dan ben je op locatie ook nog ruim 2 uur bezig.. dus dat is ook niet handig..
Ik zou roken, inpakken en dan ingepakt laten en meenemen. Zo ontsnapt er geen vocht en gaart het nog een beetje door . Op locatie uitpakken, aflakken en opwarmen.
Hoef je naast de ribben alleen een fles bbq saus en een kwast mee te nemen.
Heb je al wel gecheckt of de oven op locatie groot genoeg Is?
 
Maar zijn ze dan ook nog lekker? Ik ben benieuwd wat het resultaat is als je bijvoorbeeld de eerste 2 fases doet roken en inpakken. Maar ze vervolgens een paar uur laat liggen om ze later af te lakken en op te warmen.. wordt het vlees dan niet droog of taai.. of idd zoals laurens zegt alleen het roken in de bbq doen, maar dan ben je op locatie ook nog ruim 2 uur bezig.. dus dat is ook niet handig..
Nee hoor, geen probleem. Inderdaad ingepakt laten en dan in een koelbox oid. En dan de laatste fase op locatie.
 
Ik heb een tijd terug spareribs gemaakt en meteen een dubbele portie gemaakt.
Ik had 2 strengen over, deze door midden gesneden en in elkaar gevouwen en gevacuumeerd. (mooi kleine verpakking)
Deze lagen ingevroren tot gister, uitgehaald, laten ontdooien
1606124192479.png


Vervolgens in een ovenschaal met appelsap, afgedekt met alu-folie en in de oven (bij de groente) geplaatst 220 graden, 15 minuutjes.
1606124242859.png



Kwamen er heet en sappig uit. (helaas geen foto.)

Magnetron moet ook goed werken lees ik her en der.
Dus om terug te komen op jouw vraag: je kan ze zelfs helemaaaaal klaar hebben, en daarna nog prima invriezen om vervolgens op te warmen.
 
Neem gewoon de BBQ mee en een krat bier :ROFLMAO:

Lijkt me geen probleem om de laatste fase nog af te werken op een ander, maar volgens mij kan die ook gewoon afgewerkt worden en later gewoon in de oven aan 100° voor een tijdje.
 
Oke, bedankt voor jullie reacties! Ik ga ze gewoon vantevoren maken en hopen dat ze dan niet te droog worden!
 
Oke, bedankt voor jullie reacties! Ik ga ze gewoon vantevoren maken en hopen dat ze dan niet te droog worden!
zoals ik al aangaf: ik zou ze na het inpakken lekker ingepakt laten en zo meenemen
het opwarmen kan je dan zien als de laatste, derde fase in je bereiding. De rib is tenslotte toch al gaar en mals na het inpakken.
Door ze ingepakt te laten voorkom je daarnaast ook vochtverlies
 
Terug
Bovenaan Onderaan