BasBQ
Beef en Steak

Spannende dag: eerste pulled pork!

 
 

JosvanB

Tondelzoeker
Berichten
9
Sinds pasen heb ik al een stuk procureur van 2,5 kg in de diepvries klaar liggen.
Vandaag moet het er echt van komen, het moet pulled pork worden!

Na twee weekjes wachten, was woensdag nog net op tijd de injector uit China binnengekomen.
Ook nu weer voor een beproefd recept gekozen, de wedstrijd variant van BBQ-nl.

Woensdagavond in de rub gezet, en vervolgens ge?njecteerd (ik dacht dat dit een goede volgorde was, maar wat een troep!):




Iemand een beter idee om deze troep te voorkomen? De rub is ook erg nat geworden, is dat een probleem?

Vanochtend om kw voor zes op om de BBQ aan te steken. Ik heb pas vier zakken weber kokosbriketten gekocht bij de gamma, dus dat moet genoeg zijn. Daarnaast een zakje whiskey rookhout gekocht, hier heb ik twee handen van toegevoegd.

En daar ligt ie:


Weber blijft mooi stabiel!
Ik hoop dat ie niet snel eenzaam is, want ik moet vanochtend nog boodschappen doen.....

Wordt vervolgd!
 
Succes! Geniet ervan!
 
Succes! Hou ons op de hoogte :)
 
Ben benieuwd!
 
Succes vandaag!

Tip om die troep te voorkomen:
Vlees in een (Ikea) braadslede leggen en dan injecteren. Daarna in de rub zetten en in folie pakken.
 
Succes man!

Ren inderdaad een keer door de Ikea om voor een schappelijke prijs de BBQ-toebehoren aan te vullen.
 
lekker hoor, succes
 
Succes Jos.
 
Tip tegen lekkende varkensschouders: vlees in de folie laten zitten en dan met de injector door de kunststof steken (bovenkant!!). Het geeft veel minder ellende en het vocht kan zo goed intrekken. Dan terug de koelkast in (eventueel alvast in de Ikea schaal leggen) en dan de ochtend daarna de rub erop.

Het mooiste effect had ik doen ik met kracht de vloeistof injecteerde en meteen de naald eruit trok.... resultaat: een geiser, een spuiter, vol met kruiden, azijn en Jack Daniels recht in mijn oog, toen over de vloer en daar gleed ik op uit met de injector in mijn hand. Bijna mezelf een overdosis gegeven......

Succes!
 
Succes met je run, en veel plezier!
 
eamesz zei:
Tip tegen lekkende varkensschouders: vlees in de folie laten zitten en dan met de injector door de kunststof steken (bovenkant!!). Het geeft veel minder ellende en het vocht kan zo goed intrekken. Dan terug de koelkast in (eventueel alvast in de Ikea schaal leggen) en dan de ochtend daarna de rub erop.

Het mooiste effect had ik doen ik met kracht de vloeistof injecteerde en meteen de naald eruit trok.... resultaat: een geiser, een spuiter, vol met kruiden, azijn en Jack Daniels recht in mijn oog, toen over de vloer en daar gleed ik op uit met de injector in mijn hand. Bijna mezelf een overdosis gegeven......

Succes!
Je moet ook niet te veel van die Jack drinken maar alles gebruiken in de marinade. (alhoewel een echte kok alles proeft van tevoren)

Veel suc6 met je eerste Pulled Pork, JosvanB
 
Succes en we kennen allemaal die spanning van "de eerste keer". Overigens injecteer ik ook altijd door de folie heen.... Benieuwd naar het eindresultaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan