BasBQ
Beef en Steak

Spaghetti

 
 
 
 

@rno

BBQ Junkie
Berichten
6.277
Weer een zin in spaghetti, maar dan van de Q natuurlijk met de goeie foto’s zodat het niet in de asbak komt 😉

De ingrediënten

24AC4607-CE8D-4CA1-8474-5D9ED9965B01.jpeg


De knoflook, pezo, geraspte kaas en wijn staan er niet bij

Knoflook, ui en paprika de pan in en laten kleuren.
Gehakt en de chorizo erbij en laten garen en de pezo, Italiaanse kruiden en chilipeper erdoor roeren en een scheut wijn toevoegen

8AE066CC-B6C6-44F7-82D4-FF280FB2E5D8.jpeg


Wijn wat laten inkoken en dan tomatenpuree en de blokjes tomaat met wat suiker toevoegen en weer roeren.
Blaadjes basilicum er op.

D1F5D3F1-EFB1-4CBF-BA36-60F867A9758A.jpeg


Tijd om het deksel erop te doen voor 45 minuten, af en toe wel roeren en proeven 😉, bij 180 graden.

In de tussentijd het volgende sausje te maken van de crème fraiche, boursin, knoflook, peterselie en parmezaanse kaas

C340259B-CC0D-4580-A420-879C70AAC880.jpeg


En de spaghetti koken natuurlijk.

Spaghetti vervolgens mengen met een gedeelte van de tomaten saus.

Dan lekker samen laten komen in de schaal.
Laagje rode saus, laag spaghetti, laag witte saus, laag spaghetti, laagje rode saus en bestrooien met parmezaanse- cheddar kaas.
En de Q in

2177FCC1-B2E1-431C-899C-CF78C185D8B7.jpeg


Na een half uurtje, klaar 👍🏻

35B47E26-DB16-4E39-B381-6A354F859795.jpeg

En het bord op
648BB63F-363B-4BEA-9EBC-71C087ECCB57.jpeg


Dat viel niet tegen 😁
Misschien de volgende keer de tomaten saus een dag eerder maken zodat de smaken nog meer op elkaar inwerken hoewel het niet echt nodig is.
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er heerlijk uit. Zat er ook een rooksmaak aan?
 
Dat ziet er heerlijk uit. Zat er ook een rooksmaak aan?
Niet echt een rooksmaak. Had er daarvoor misschien een blokkie rookhout bij moeten doen om er in zo’n korte tijd extra smaak aan te geven
 
Arno, wat weer een geweldig project.
De saus alleen al is het 😋 proeven waard. Stukje stokbrood bij en een glas wijn.....Ik zie me al genieten.
Smakelijk.
 
Sooo hee.
Maar dat lust ik ook heel erg
Wat een heerlijkheid kerel (y) 👌
 
Dat ziet er heerlijk uit. Ik denk dat ik inspiratie heb voor het avondeten :D
 
Dat ziet er heerlijk uit!
lijkt meer een lasagne met al die laagjes zo.
 
Die ragu alla bolognese is geweldig om op de Q te maken. Heerlijk lang laten stoven. En dan samen brengen met de pasta.
Dat moet smullen geweest zijn. Tijd om het weerinstituut te maken. Is al weer een tijdje geleden. TOP
 
Terug
Bovenaan Onderaan