BasBQ
Beef en Steak

Snijmachine advies

is ook afhankelijk van je product.
Er zit 1 mes bijgeleverd die alles moet kunnen.. dat betekend meestal dat het nergens perfect is is.
Ik heb nog nooit de behoefte gehad om het flinterdun te snijden.. je maakt iets zelf en zo'n vitello mag dan bijv wel wat dikker zijn vind ik.
Zo ook de plakken spek, lekker dikke plakken..

er zit een draai knop op die het blad verschuifd. zo kan je in principe op de mm precies bepalen hoe dik de plak moet worden.
Ja je kan er dun mee snijden, flinterdun heb ik nog nooit geprobeerd.
Wat je in mn afbeeldingen hierboven ziet is allemaal op dikkere standen.

@mrooding of @Ewald.. hebben jullie eens flinterdun gesneden, ik weet toevallig dat jullie hem ook hebben?
Flinterdun heb ik er nog niet mee gesneden wel redelijk dun, dunner als de plakken die jij laat zien
Maar dan moet het vlees uiteraard eerst goed koud zijn.
 
zeker als je gedroogde producten maakt is dun snijden belangrijk.

ik heb nu zelf een (oude) professionele machine uit een beenhouwerij en daar lukt 0,5mm perfect mee.
Voor gedroogde nootham moet je toch richting de 0,5 à 1mm gaan anders is het te taai om te kunnen eten.
 
Heb een Biszerba SE8 aangeboden gekregen. Die ga ik morgen eerst eens bekijken.
Eens testen of ik daar ook brood kan mee snijden. Er zijn 2 verschillende messen bij.
 
Heb een Biszerba SE8 aangeboden gekregen. Die ga ik morgen eerst eens bekijken.
Eens testen of ik daar ook brood kan mee snijden. Er zijn 2 verschillende messen bij.
Zoiets heb ik ook in de aard (zelfde merk iets ander type denk ik).

Zijn redelijk groot, werken super, zorg welk dat de arm en de slijpset voor de messen erbij zijn.
Voor die machine zijn geen wisselstukken meer verkrijgbaar maar machines genoeg om van 2 slechte 1 goede te maken.

Richtprijs 50€ à 75€ moet je ze zeker kunnen kopen.
zelf nog nooit getest voor brood omdat we daar een broodsnijmachine voor hebben.
 
Oei dan vragen ze veel voor de machine.
€200 zou wel in top toestaat zijn met een extra mes diameter 33 cm.
 
Oei dan vragen ze veel voor de machine.
€200 zou wel in top toestaat zijn met een extra mes diameter 33 cm.

Ik heb er 2 gekocht, beide werkende, zijn natuurlijk niet nieuw maar in perfect werkende staat.

De eerste werd met slijpsteen verkocht zonder de arm
De tweede met arm zonder slijpsteen.

Telkens 50€ voor betaald.

zo een nieuw mes is waarschijnlijk niet goedkoop, maar als hobby zie ik mij op mijn gans leven nog zo geen mes opgebruiken hoor :)
 
Heb een Biszerba SE8 aangeboden gekregen. Die ga ik morgen eerst eens bekijken.
Eens testen of ik daar ook brood kan mee snijden. Er zijn 2 verschillende messen bij.

net nagekeken, ik heb de Bizerba SE355
 
Ik heb de Bizerba SE8 gekocht. Wel een groot en zwaar toestel :oops:
2de mes paste wel niet op de machine, wellicht van een andere model.
Een van de dagen mijn koud gerookte hespspek eens gaan aansnijden om de machine een goed te testen.

IMG_20220330_160644.jpg
 
Proficiat, ga je geen spijt van krijgen.

Inderdaad, zijn zware en grote toestellen.

Mooi dat de arm er bij zit, kan je echt heel ver het stuk opsnijden.

Zit er ook een slijpmechanisme bij?
 
Nice, ga je geen s[jt van krijgen. Dat gewicht is wel een groot nadeel, zou ideaal zijn als je hem gewoon op een vaste plek kan zetten.
Ik heb een hendi 220 (22cm mes), die is al net te onhandig zwaar. Maar 22cm is gewoon te klein, net prima voor kleine stukken vlees.
 
Nice, ga je geen s[jt van krijgen. Dat gewicht is wel een groot nadeel, zou ideaal zijn als je hem gewoon op een vaste plek kan zetten.
Ik heb een hendi 220 (22cm mes), die is al net te onhandig zwaar. Maar 22cm is gewoon te klein, net prima voor kleine stukken vlees.
klopt, die zijn zo zwaar dat verzetten geen optie is.

Die van mij staat gewoon permanent op het aanrecht in de keuken :)
 
Hier nog aant nadenken waar ik hem ga zetten.
Denk om misschien mijn oude intussen lege berging/stookruimte in garage/kelder te gaan inrichten als extra keuken voor alle BBQ spullen.
Want ik begin problemen te krijgen om alles deftig op te bergen.
Ik haat het dat ik 10 dingen moet uit een kast nemen om 1 ding te kunnen pakken en er dan 9 terug te moeten leggen 🙂
Bus daar wat extra kasten met een werkblad zou zeer handig zijn.
 
heb hier een Berkel 834 S staan en ook loei zwaar 54 kg met een mes van 296 mm en slijpmachine voor het mes.
kan ook echt vlinderdun snijden vanaf 0 tot 1 mm enzovoorts

ben er superblij mee.

berkel 834 snijmachine .jpg


berkel 834.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan