BasBQ
Beef en Steak

Snelle rib eye

 
 
 

Robdijn

Pitmaster
Berichten
714
Vooraf excuses voor het gebrek aan veel foto's, ik had gewoon honger 🙈.
Er stond al enige tijd een grill guru skillet thuis te wachten tot deze gebruikt ging worden. Ik had echter geen vertrouwen in de pre-seasoning van de skillet (als deze al aanwezig was), dus eerst zelf aan de slag.
Dit duurde dus vrij lang omdat ik geen geschikt vet in huis had. Uiteindelijk vrijdag een potje van Petromax gehaald.
Vrijdag thuis meteen aan de slag gegaan en de skillet middels de bekende stappen ingebrand, echter in de oven omdat dit mijn eerste keer was en ik juist wilde vertrouwen op een constante temperatuur zonder er naar om te kijken. Vrijdag 3 lagen aangebracht, en vanmorgen laag 4 en 5 eroverheen, dat moet goed komen.
Pan klaar... die moet uiteraard gebruikt gaan worden!
Dus bij het doen van de week boodschappen een rib eye in het karretje gelegd, samen met wat takjes rozemarijn.
En vanavond was het feestje al!
Weber op temperatuur gebracht met de (ook nieuwe) action looft lighter imitatie. Werkt wel OK, maar de restjes supermarkt houtskool welke nog toevallig niet geheel vrijwillig in mijn BBQ lagen gaan zeer makkelijk en de ecobrasa's gaan juist zeer moeizaam.
Skillet in de BBQ om op te warmen.
Steak klaargelegd en met een beetje zout bestrooid, vergezeld met een takje rozemarijn, twee teentjes knoflook en een goede klont roomboter.
IMG_20220827_165854.jpg

De ribeye in een klein beetje roomboter in de skillet een mooie korst gegeven, vervolgens de rest van de roomboter laten smelten en de knoflook en rozemarijn toegevoegd.
IMG_20220827_171610.jpg

De jus al lepelend over de ribeye totdat de gewenste temperatuur van ongeveer 50 graden bereikt was.
Op het bord met friet en een rauwkost salade.... smullen.
 
Heerlijk!

Zo hebben wij hem ook het liefst, alleen nog een takje tijm erbij, snufje maldon zout erover. 😋😋😋
 
Hier kunnen ze mij echt voor wakker maken🤤🤤
 
Terug
Bovenaan Onderaan