BasBQ
Beef en Steak

Snelle flammkuchen

 
 

Erik B71

Kooltjesharker
Berichten
244
Zondag 16.30 uur, lui op de bank en dan de vraag: “Wat zullen we eten?” Wordt het thuisbezorg.nl of ga jij (ik dus) nog boodschappen doen. Door het weer was ik er gewoon ff niet aan toe gekomen de bbq aan te steken. Ik stelde flammkuchen voor. Daar was iedereen het mee eens.

Ik naar de Appie en snel kant en klare deeg, sourcream, crèmefraiche, spekjes, uien , rucola gehaald.
de sourcream en cremefraiche in gelijke delen door elkaar roeren en zout en peper er in. Dat is de basis maar je kunt er vanalles doorheen roeren. Chilipeper, sciracha saus in mijn geval. Maar ook kerrie bijv.
daarover wat spekjes, uien, prei ham enzovoort salami. (Wat je lekker vind)

Bbq aan, alle schuiven open. pizzasteen opwarmen en go for it. Om 17.00 uur nog in de schappen en om 18.30 uur op het bordje.

1D7DB85A-1BFE-4EB9-86BA-527DE88E7771.jpeg
 
Geweldig, ik heb kant en klare flamkuchen bodems in de vriezer liggen, die zijn zo ontdooid.
Ook lekker met als variatie pulled pork in plaats van spek en je favoriete bbq saus gemengd met crème fraiche.
 
Flamkuchen is ontzettend lekker.
Kan mijn inziens ook wat meer hebben qua temperatuur dan een pizza.
 
Ziet er goed uit.
Bakpapier niet verbrand?
Bij welke temp heb je dit gebakken?
Afgelopen weekend mijn eerste pizza gebakken met AH pizza deeg op bakpapier. Bij 300 °C was dat papier bijna ontvlamd. Bak instructies bij dat deeg zijn ook bij 200 °C in de oven.
 
Staat hier ook nog op de to-do.
Denk ook lekker met de koud gerookte zalm van @Ewald..
En dan voor mij dat idee van @Frits met pulled pork.

Stijgt op to do*
 
Heerlijk flamkuchhen !! Zier er goed uit, is alweer lang geleden. @Frits uit de vriezer: dan heb je het over de flamkuchen die niet uitgerold hoeft te worden?
 
Laatst bewerkt:
Ziet er heerlijk uit. Nooit gemaakt. Ga ik een keer doen.
 
Voordeel dat je boodschappen moet doen is dat je dit soort lekkere dingen kunt halen en bereiden. Ziet er heerlijk uit!
 
Ziet er goed uit.
Bakpapier niet verbrand?
Bij welke temp heb je dit gebakken?
Afgelopen weekend mijn eerste pizza gebakken met AH pizza deeg op bakpapier. Bij 300 °C was dat papier bijna ontvlamd. Bak instructies bij dat deeg zijn ook bij 200 °C in de oven.
Het bakpapier was wel donker geworden. Mijn bbq was rond 250:graden. Gelukkig hoeft het niet zo lang.
 
Geweldig, ik heb kant en klare flamkuchen bodems in de vriezer liggen, die zijn zo ontdooid.
Ook lekker met als variatie pulled pork in plaats van spek en je favoriete bbq saus gemengd met crème fraiche.
Frits die van die pulled pork neem ik mee voor de volgende keer. Ik heb nog wat pp leftover in de vriezer. Zou ook zomaar op een pizza kunnen belanden.
 
Ziet er lekker uit, had het afgelopen week gegeten in Oostenrijk.
Na dit te zien ga ik het ook zeker eens proberen !
 
Terug
Bovenaan Onderaan