Beef en Steak

S'mores met caramelsaus

 

prld

Kooltjesharker
Berichten
186
Voor de foto opdracht maar weer eens een keer een dessert gemaakt. Normaal eten wij geen toetjes ( we zijn meer van de voorafjes ) dus heb maar iets gekozen wat ik maak als we gasten of iets krijgen. Nu hadden we dat zelf niet dus de kinderen konden los gaan.

Het is een recept van een bekende BBQ guru maar dan de variant zonder alcohol. Dit had ik momenteel niet in huis. Smaakte wel weer goed en met de koekjes is het lekker deppen. Normaal maak ik een foto schuin van de bovenkant maar dat kwam nu niet mooi uit dus dan maar volledig van boven....

Het voorbereiden van de skillet met chocolade cachets en marshmellows
BBQgenootschap-voorbereiden-1-september.png


Dan de skillet op de bbq leggen. Zoals je kan zien is mijn Bastard niet de grootste dus heb ik de karamel saus in de keuken gemaakt.

BBQgenootschap-voorbereiden-2-september.png


Even na een kwartiertje kijken hoe het ervoor stond en het gaat al goed.
BBQgenootschap-voorbereiden-3-september.png


Als het klaar is de skillet van de bbq halen. Deze even laten afkoelen, warme karamel saus erover heen en dan nog afmaken met gehakte hazelnoten.

BBQgenootschap-eindresultaat-september.png


Smullen maar!
 
Lekker!
 
  • Leuk
Waarderingen: prld
Heerlijk zo en een goeie tip voor die karamel. Ik maak het zeer zelden eens, maar zonder die karamel.

Ik zie dat je van die chocolade korrels gebruikt hebt. Stijft de chocolade niet op als het afkoelt? Bij mij was dat de eerste keer en hier toen de tip gekregen om de chocolade eerst te laten smelten en dan room aan toe te voegen voordat het in de skillet gaat. En dan blijft dat smeuïg.
 
S'mores zijn altijd goed te pruimen. Heb je de karamelsaus zelf gemaakt?
 
S'mores zijn altijd goed te pruimen. Heb je de karamelsaus zelf gemaakt?
Ja zeker! Had nog wat gerookte zout van maldon hier liggen ( we hebben altijd de normale van Maldon maar die was op )
Heerlijk zo en een goeie tip voor die karamel. Ik maak het zeer zelden eens, maar zonder die karamel.

Ik zie dat je van die chocolade korrels gebruikt hebt. Stijft de chocolade niet op als het afkoelt? Bij mij was dat de eerste keer en hier toen de tip gekregen om de chocolade eerst te laten smelten en dan room aan toe te voegen voordat het in de skillet gaat. En dan blijft dat smeuïg.
Eigenlijk nooit problemen mee gehad. Uiteindelijk als het is afgekoeld is het wel lastig schoonmaken. maar dat komt ook door de marshmellows.
even goed schrobben en dan weer gelijk in oliën.
Zo, het glazuur springt van je tanden, maar dat is het vast waard! 😋
haha ja dat klopt! Is voor mij ook te zoet. maar de gasten en kinderen vinden het geweldig! en een paar met een volkoren koekje maken het wel weer wat beter te pruimen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan