BasBQ
Beef en Steak

Smokey oerham

 
 
 

rsoeteman

Gemarineerd
Berichten
1.831
Alweer een week geleden was een mooie dag, niet alleen het weer zat mee, maar eindelijk had ik lekker wat tijd om Oerhammen te maken. Deze stonden al sinds de aanschaf van het boek Smokey Goodness op de planning om te maken, maar door tijdgebrek was het er nog niet van gekomen.

Het was zulk lekker weer dat het preppen gewoon buiten kon, vrouw ook weer blij geen mogelijke viezigheid in haar keuken. Bij mijn favoriete vleesleverancier BBQuality had ik 4 heerlijke oerhammen besteld.
IMG_4074_zpsykbjdbag.jpg


Deze heb heerlijk gerubt met de Smokey Goodness Piggy rub.
IMG_4077_zpsl0pl5hdm.jpg


In de WSM lekker wat rookhout gestopt
IMG_4075_zpsasazaxhw.jpg


De oerhammen mochten lekker een paar uurtjes in de rook op de WSM. Kwam er ook achter dat de grill clips van mijn maverick kwijt zijn dus een aardappel doet dan wonderen :). Na een uur elk half uur wat ingesprayed met Smokey pig spray.
IMG_4079_zps6oy6l3eh.jpg


Lekker roken op 107 graden :)
IMG_4076_zpsmlitmtvk.jpg


Na 2,5 uur heb ik de oerhammen ingepakt met wat vloeibare margarine, honing en bruine suiker. Daarna konden ze voor 1,5 uur terug op de smoker.
IMG_4083_zpscxdd65or.jpg


Daarna nog heel even 2 x ingesmeerd met een simpele glace van vocht en zoete bbq saus. Nog even een paar minuten laten rusten en daarna was het tijd om ze te proberen.
IMG_4084-oerham_zps6ptkgilt.jpg


We kregen onverwachts visite dus we moesten even delen, alles mar opgesneden zodat we allemaal wat konden proberen (hamburgers voor de kids to the rescue).
IMG_4086_zpss8gd5ttd.jpg


Wat vonden we ervan?
ik had al goede verhalen over oerhammen gehoord en dat is bevestigd. Super lekker gegeten, jammer dat we er maar 4 hadden. Oerhammen gaat samen met ribs op de standaard bestellingslijst wanneer er weer vlees besteld moet worden.

Bedankt voor het kijken
 
dat ziet er ook wel heel erg lekker uit
 
Die zien er goed uit!
 
Oerhammetjes ik ben er gek op. En ze kosten ook nog eens niks bijna

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Ziet er lekker uit
 
Mooi gedaan. Hier zijn ze ook favoriet, alleen deze bereiding heb ik nog niet gedaan. Lijkt me heerlijk!
 
Ziet er echt heerlijk uit zeg, gaat omhoog op de to do lijst
 
Thx allemaal voor de leuke reacties. En zoals Marco zegt. Het kost "bijna" niks, maar is wel super lekker :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan