Beef en Steak

Smokey Goodness

Heb inmiddels 4 boeken van Jord, de 5e komt eraan, BBQ Snack Attack.
De boeken die ik heb zijn
Smokey Goodness
No Worries BBQ
BBQ Feast On Fire
Burgers & BBQ Bites

Mooie boeken waarbij ik al verschillende recepten uit heb gehaald en gemaakt.. Ook verschillende rubs en sauzen gemaakt.. Erg informatief en daarbij ook nog en stukje leesvoer erbij.
 
Inmiddels 2 erbij... Snack attack en afgelopen vrijdag heb ik Lowlands bbq gehad van mijn vrouw...
Geweldige boekeb
 
Draadje is al even oud, maar ik heb voor mijn man voor vaderdag het nog uit te komen Book of Bacon besteld.
 
Ik ben met boek 1 begonnen en uitgebreid naar zowat heel de collectie en maak regelmatig iets uit deze boeken. Ik moet zeggen met succes. Er staan ook recepten in die ik zelf nooit zal gaan maken zoal bijv. Heel big/varken of een hele krokodil etc. Wel mooi om te lezen hoe dit gaat. Gerechten worden met een verhaal geschreven.
 
Ik ben met boek 1 begonnen en uitgebreid naar zowat heel de collectie en maak regelmatig iets uit deze boeken. Ik moet zeggen met succes. Er staan ook recepten in die ik zelf nooit zal gaan maken zoal bijv. Heel big/varken of een hele krokodil etc. Wel mooi om te lezen hoe dit gaat. Gerechten worden met een verhaal geschreven.
Ja inderdaad.. sommige gerechten zal ik nooit maken, maar vele ook weer wel.. de verhalen zijn geweldig!
 
Kun je in Nederland überhaupt wel ergens een krokodil vandaan halen bij een speciaalzaak?
 
Kun je in Nederland überhaupt wel ergens een krokodil vandaan halen bij een speciaalzaak?

Volgens mij kun je een krokodil nog gewoon in een reptielen zaak kopen, alleen zal je hem/haar zelf groot moeten brengen 😜
Je kunt ook gewoon via tante googel zoeken en dan zijn er genoeg zaken waar je krokodillenvlees kunt kopen!!
 
Gister de cheeseburger/ bacon dip uit het boek ‘ snack attack’ gemaakt. Was echt heel erg lekker. Heb het boek zelf niet, maar recept zat in de nieuwsbrief van smokey goodness.

IMG_1366.jpeg
 
Heb inmiddels een stuk of 6 boeken van Jord Althuizen op de boekenplank staan.

Een gerecht heb ik er nog nooit uit gemaakt.. Vind vooral de verhalen leuk om te lezen.
Ik koop de boeken altijd 2e hands, vind de prijs nieuwe te hoog om alleen de verhalen te lezen.
 
Heb inmiddels een stuk of 6 boeken van Jord Althuizen op de boekenplank staan.

Een gerecht heb ik er nog nooit uit gemaakt.. Vind vooral de verhalen leuk om te lezen.
Ik koop de boeken altijd 2e hands, vind de prijs nieuwe te hoog om alleen de verhalen te lezen.
hier ook meestal. Wat ik vooral jammer vindt van de recepten van Jord is dat er ingrediënten in staan waar ik soms nog nooit van heb gehoord. Maakt het voor de gewone man toch wat moeilijker om te maken.
 
Hier herzelfde. Heb 5 boeken van die beste man, vind ze mooi en leuk om te lezen, maar nog nooit iets uitgemaakt ( behalve de smores als toetje ). Maar nu ik dat recept zag uit snack attack ben ik wel nieuwsgierig naar dat boek. Maar waarschijnlijk ga ik er toch nooit iets uit maken.
 
hier ook meestal. Wat ik vooral jammer vindt van de recepten van Jord is dat er ingrediënten in staan waar ik soms nog nooit van heb gehoord. Maakt het voor de gewone man toch wat moeilijker om te maken.

Ja dit inderdaad, de ingrediëntenlijst is vaak erg lang met moeilijk verkrijgbare artikelen.

Toch heb ik inmiddels het volgende boek onderweg, ik vond Black Smoke voor een prikkie tweedehands online.
 
Vind het leuke boeken. Heb er een aantal en maak er regelmatig iets uit. Ik ben meer van de boeken dan van internet. Wordt erg ongeduldig van een laptop, tablet of telefoon op de aanrecht. Moet zeggen dat ik de meeste wel in de ramsj koop. Een deel van de adressen is dan wel achterhaald maar het gaat om de recepten.
 
Ik ben meestal te lui om er een boek bij te pakken, maar als ik ze lees staan er wel genoeg inspirerende recepten in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan