BasBQ
Beef en Steak

Smokey Goodness Rubs

 

Peter v

Sprokkelaar
Berichten
45
Ik ben het boek van Jord Althuizen aan het doorlezen. Hier worden een paar recepten voor rubs genoemd, nu heb ik hier wat vragen over en misschien kunnen jullie me helpen.

Er worden 3 rubs gemaakt waarbij het 3x 300gram moet worden.

Bij rub 1 moet je 2tl gedroogd basilicum 2tl gedroogde tijm toevoegen.
Bij rub 3 komen deze weer terug, maar dan 2el basilicum en 1el gedroogde tijm en 1el rozemarijn

Basilicum heb je gesneden en gemalen
Tijm heb je gesneden en gemalen
Rozemarijn heb je ook gesneden en gemalen.

Zou je bij rub 1 de gemalen varianten moeten hebben en bij rub 3 de gesneden? (omdat het over theelepels en eetlepels gaat?)

Er staan ook 3 plaatjes van de rubs bij. Bij de eerste zie ik geen grove ingredi?nten en bij de 3e wel.

Wie van jullie heeft dit boek ook en kan er iets over zeggen? Ik ben bang dat er groot verschil zit in de impact van de kruiden als je ze gemalen ipv gesneden gebruikt.
 
Maakt volgens mij ook niet zoveel uit. Uiteraard hebben gesneden verse kruiden meer smaak en een lekkere geur.
Zou vooral kijken wat je zelf lekker lijkt en wat je in huis hebt.
 
Ok? bedankt voor de reacties. Ik ben van plan dit boek een beetje als leidraad te gaan houden de komende maanden. Gelukkig zijn de kleine potjes kruiden niet heel duur, dus kan ik het een en ander uitproberen. Als het voor de smaak inderdaad niet veel uit maakt denk ik dat ik voor de gemalen varianten ga.
 
Peter v zei:
Ok? bedankt voor de reacties. Ik ben van plan dit boek een beetje als leidraad te gaan houden de komende maanden. Gelukkig zijn de kleine potjes kruiden niet heel duur, dus kan ik het een en ander uitproberen. Als het voor de smaak inderdaad niet veel uit maakt denk ik dat ik voor de gemalen varianten ga.
Mocht je in de toekomst vaker zelf je rubs gaan maken, koop dan je kruiden bij een toko of op de Bazaar in Beverwijk. Dit scheelt enorm in de prijs tov de potjes van Silvo/Verstegen.
Ik koop zelf de meeste kruiden/specerijen bij Ori?ntal
 
Ceriel +1

Kijk ook eens bij een Turkse of Marokkaanse winkel of op een markt.
Scheelt enorm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan