BasBQ
Beef en Steak

Smokeware chimney cap

 

Huisje_boompje_barbeque

Kooltjesharker
Berichten
111
Hallo allemaal,

Er is zo te zien al veel over geschreven, alleen na lange tijd zoeken heb ik helaas weinig info kunnen vinden. Excuses voor het geval ik iets over het hoofd heb gezien.

Ben in het bezit van een grill guru large en wil graag een nieuwe topvent aanschaffen. Ik twijfel tussen een kontrol tower en de smokeware chimney cap. Door al het gezeur met afbladderend verf gaat mijn voorkeur eigenlijk uit naar de chimney cap.

nu vroeg ik mij af hoe de high and fast tempratuurbeheersing is zonder de bovenste kap er af te hoeven halen. Met andere woorden is het mogelijk om snel en heel hoog te gaan in tempratuur om bijvoorbeeld pizza's te bakken met alleen de luchtschuif van deze chimney cap?

De kontrol tower en magrietschijven kunnen namelijk wel helemaal open. Lijkt mij erg onhandig om steeds die kap er af te moeten halen.

bedankt alvast voor de hulp!
 
Zie mijn reactie in het andere topic, blijf ver weg van de Kontrol Tower en koop lekker de Chimney Cap, dat is echte kwaliteit.
Bij de Chimney Cap kan je gewoon de bovenkap eraf halen waardoor hij helemaal open staat, dus werkt precies hetzelfde als de Kontrol Tower.
 
Toch een ander geluid laten horen;
Ik heb de kontrol tower al een tijdje in gebruik en ondervindt geen noemenswaardige hinder of afbladderen. En als die beetje dof wordt, gaat er een beetje kokosvet/crisco op en is die weer als nieuw. Ben er erg tevreden over.
Wordt voor van alles gebruikt, doe alleen niet aan schoonbranden op hoge temperatuur, omdat ik dat zonde van de brandstof vindt en het lijkt me totaal niet goed voor je kamado.
 
Hallo allemaal,

Er is zo te zien al veel over geschreven, alleen na lange tijd zoeken heb ik helaas weinig info kunnen vinden. Excuses voor het geval ik iets over het hoofd heb gezien.

Ben in het bezit van een grill guru large en wil graag een nieuwe topvent aanschaffen. Ik twijfel tussen een kontrol tower en de smokeware chimney cap. Door al het gezeur met afbladderend verf gaat mijn voorkeur eigenlijk uit naar de chimney cap.

nu vroeg ik mij af hoe de high and fast tempratuurbeheersing is zonder de bovenste kap er af te hoeven halen. Met andere woorden is het mogelijk om snel en heel hoog te gaan in tempratuur om bijvoorbeeld pizza's te bakken met alleen de luchtschuif van deze chimney cap?

De kontrol tower en magrietschijven kunnen namelijk wel helemaal open. Lijkt mij erg onhandig om steeds die kap er af te moeten halen.

bedankt alvast voor de hulp!
Heb je inmiddels een keuze gemaakt en zo ja welke heb je gekozen en bevalt die?
Wil hem zelf ook gaan vervangen.
 
Heb je inmiddels een keuze gemaakt en zo ja welke heb je gekozen en bevalt die?
Wil hem zelf ook gaan vervangen.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de kontrol tower omdat ik deze mooier en handiger vind. Moet wel bekennen dat de verf toch een beetje afbladderd aan de binnenkant helaas, maar niet zodanig dat het vervelend word.
 
Gewoon een gekke vraag. Die tower control van de KJC2 en hoger, is dat zoveel meerwaarde? Los van die afbladerende verf. Zelf had ik me voorgenomen bij de aankoop van de KJC1 dat ik deze erna zou kopen. Dat is nog niet gebeurd totdat het probleem compleet is opgelost. Maar tot nu toe werkt de klassieke margrietschijf ook wel. Maar als die tower control niet echt een meerwaarde is, dan hoef ik daar ook niet op te wachten. Een vriend van mij heeft sinds kort de KJC2, maar hebben nog niet samen er iets mee gedaan.

Nu, ik had wel ergens vernomen dat KJ er achter was gekomen dat die verf los laat ivm dierlijke vetten die erop komen te zitten en dat wanneer men deze na een sessie goed afwast, het probleem er niet zou zijn. Dus vraag me af of je deze dan niet gewoon na elke sessie, wanneer de KJ uit is, gewoon mee in de vaatwas kunt steken?

Ik ben mee geweest naar BBQ Experience toen die vriend de KJC2 kocht en ik haalde dit probleem aan, maar die verkoper zei iets dat ze nu dubbel of 3-voudig gelakt zijn waardoor het niet meer zou zijn, maar dat lijkt me een vreemd verhaal.
 
Gewoon een gekke vraag. Die tower control van de KJC2 en hoger, is dat zoveel meerwaarde? Los van die afbladerende verf. Zelf had ik me voorgenomen bij de aankoop van de KJC1 dat ik deze erna zou kopen. Dat is nog niet gebeurd totdat het probleem compleet is opgelost. Maar tot nu toe werkt de klassieke margrietschijf ook wel. Maar als die tower control niet echt een meerwaarde is, dan hoef ik daar ook niet op te wachten. Een vriend van mij heeft sinds kort de KJC2, maar hebben nog niet samen er iets mee gedaan.

Nu, ik had wel ergens vernomen dat KJ er achter was gekomen dat die verf los laat ivm dierlijke vetten die erop komen te zitten en dat wanneer men deze na een sessie goed afwast, het probleem er niet zou zijn. Dus vraag me af of je deze dan niet gewoon na elke sessie, wanneer de KJ uit is, gewoon mee in de vaatwas kunt steken?

Ik ben mee geweest naar BBQ Experience toen die vriend de KJC2 kocht en ik haalde dit probleem aan, maar die verkoper zei iets dat ze nu dubbel of 3-voudig gelakt zijn waardoor het niet meer zou zijn, maar dat lijkt me een vreemd verhaal.
Of het echt een meerwaarde is verschilt denk ik per persoon. De kontrol tower beschermt iets beter tegen regen en kan volledig open zonder die heette dop er vanaf te hoeven halen.Voor mij persoonlijk zit de meerwaarde in de regeling ervan en het feit dat hij op de juiste positie blijft staan als je de deksel opent.
Nou kan dit ook met de magrietschijf, maar dan moet je steeds aan die dop draaien.
Ik heb extra goed op het afbladderen gelet, omdat ik vooraf bekend was met het probleem. In het begin weinig last, maar ondanks schoonmaken toch plekjes die lelijk werden.
Daarna niet meer schoongemaakt na elke sessie.
Heb eerder het idee dat het komt door de weersinvloeden dan door het dierlijke vet.
Elke keer die dop eraf halen en schoonmaken gaat op een gegeven moment ook tegenstaan 😜
 
Die margrietschijf kan ook helemaal open. En van regen heb ik geen last, daar hij overdekt staat. Vraag me vooral af of het allemaal makkelijker werkt en verschil maakt in de KJ stabiel te houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan