BasBQ
Beef en Steak

Smoked kippeling

Kan 't beamen, zelfs koud waren ze nog heel lekker.
Alleen was het krokatje weg, maar dat heeft mij niet tegen gehouden :cool:
 
Ik ga mij aansluiten zie er gewoon top uit.mooie presentatie op de krant erg origineel.
Ik gebruik veel topping van chips, kroepoek.pedis
Chips Cream en sour.
Dat is natuurlijk ook super. Over algemeen gebruik ik nauwelijks toppings, want je hebt dan gelijk zoveel. Maar dergelijke toppings die jij noemt zijn erg gangbaar, dat je de rest zo op eet 😋.

Even de leftovers op maken 😋

20230708_103010.jpg
 
Less is more Remco.
Ziet er heerlijk uit, ik voel mijn smaakpapillen al trekken. Lijkt me echt heel lekker.
Voorheen gebruikte ik ook weleems cornflakes als paneer. Maar dorito's lijkt me ook erg lekker
 
Deze vandaag ook gemaakt, kids vinden ze ook heerlijk.
Top 👍🏻😄
Met Bobby flay zalm en gevulde paprika.
Heerlijk 😋
 
Ziet er goed uit. Ga ik ook proberen.
 
Dit is een leuk gerecht om het "repertoire" mee uit te breiden #goedevoornemens @SandyMan
 
Met het nieuwe onderwerp voor de fotowedstrijd, kan ik als ex-poelier natuurlijk niet wegblijven. 😁
In mijn hoofd speel ik nog met de gedachten voor het maken van een Turducken, maar deze is gewoon te lekker en een man moet toch lunchen. 😜😜

Smoked kippeling, nee geen kibbeling van vis, maar kippeling van kip.... Bbqstyle 😎.

Ik heb voor de kippeling kippendijen gebruikt. Deze in grove stukken gesneden.
Bekijk bijlage 54899

Hierna met je favoriete rub een marinade maken. In mijn geval heb ik een hotwingrub gebruikt.
Bekijk bijlage 54900

Als paneermeel heb ik tortillachips gebruikt en hier wat gerookte paprikapoeder aan toegevoegd.
Bekijk bijlage 54901
Bekijk bijlage 54902Bekijk bijlage 54903

Na het marineren van de kip deze door de paneermeel gehaald en bij 180 graden op de bbq.
Bekijk bijlage 54904Bekijk bijlage 54905Bekijk bijlage 54906

Deze mochten er 25 minuten op. Mooi tijd voor het maken van een chili-mayo met chilipeper, knoflook, appelciderazijn en mayo.

25 minuten later.
Bekijk bijlage 54907
Bekijk bijlage 54908
Bekijk bijlage 54909Bekijk bijlage 54910

Wat limoen en wat lekkers te drinken voor de verfrissing 😋😋😎.
Bekijk bijlage 54911

Simpel, snel en vooral heel erg lekker 😋😋😋.
Wow, goed man. Denk je dat dit ook werkt als je KFC namaakt?
 
Verdikkeme, dat ik deze gemist heb. Fantastisch.
 
Vanavond mee aan de haal gegaan. Leuk recept. Heb je nog een geheim om de doritos mooi te laten plakken. Bij mij zat alles onder de kruimels, zowel in de keuken als in de bbq😅
 
Terug
Bovenaan Onderaan