BasBQ
Beef en Steak

Skirt rollade

 
 
 
 
 

Barbeknoei

Gerijpt
Berichten
2.846
In de diepvries had ik nog een stuk skirt liggen, dus waarom niet een rollade.
Ontdooien, even vlinderen. Insmeren met zelf gemaakte chimichurri.
De Q op 160 graden, 40 min draaien e voilà....

Was erg goed gelukt. Wel te ver laten garen, volgende keer een stuk korter.

20201019_190516.jpg


20201019_190513.jpg


20201019_190418.jpg


20201019_185443.jpg


20201019_173037.jpg


20201019_140853.jpg


20201019_135024.jpg


20201019_134658.jpg


20201019_134412.jpg
 
Leuk om het klaar te maken op een spit.
 
Ziet er erg goed uit Remco, zonde dat hij te ver doorgegaard is. Maar gelukkig, zoals je zei, was hij nog goed te eten.
 
Het lastige vind ik met dit soort rollades.... Bavette, skirt, lenen zich goed om rood te eten, maar vroeger ging dit door de gehaktmolen of stoofvlees.
Ga met je cuisson er tussen in zitten dan is het net niks.
Warm en direct van het spit nog steeds heerlijk, maar leftovers opwarmen is net een schoenzool.

Volgende keer veel korter garen en vooraf lang marineren met iets van zuurtje, dan wordt het veel malser gok ik.
 
Ziet er toch mooi uit.
Wat was de temp aan het eind?
 
Het lastige vind ik met dit soort rollades.... Bavette, skirt, lenen zich goed om rood te eten, maar vroeger ging dit door de gehaktmolen of stoofvlees.
Ga met je cuisson er tussen in zitten dan is het net niks.
Warm en direct van het spit nog steeds heerlijk, maar leftovers opwarmen is net een schoenzool.

Volgende keer veel korter garen en vooraf lang marineren met iets van zuurtje, dan wordt het veel malser gok ik.


Ik had 2 weken terug rollade met de bavette (vink) gemaakt en er was nog een stuk over. 2 dagen later versneden en in mijn slaatje naar het werk gedaan en was heerlijk nog. Had er wat bang van omdat het koud en taai zou zijn, maar niets van waar. Behalve dat koud dan 🤣
 
blijft toch wel heel erg lekker hoor, rollade van rund.
vulling is goed gekozen. lekekr man
en tja, leermomentje weer. Vaak is het nog goed te eten, desnoods met een beetje kruidige knoflookolie besmeerd of een ander sausje is het best te doen hoor.
 
blijft toch wel heel erg lekker hoor, rollade van rund.
vulling is goed gekozen. lekekr man
en tja, leermomentje weer. Vaak is het nog goed te eten, desnoods met een beetje kruidige knoflookolie besmeerd of een ander sausje is het best te doen hoor.
Welke temperatuur hou jij normaal aan? 52-54 wat normaal is voor rood/medium voor een steak of toch verder laten garen?
 
Ik had hem eerst afgegrild en daarna indirect op dome 150° verder laten garzn tot 50° kern. Vond hem perfect.
 
Welke temperatuur hou jij normaal aan? 52-54 wat normaal is voor rood/medium voor een steak of toch verder laten garen?
52-54 is waar ik op mik inderdaad. Kan eens een graadje meer zijn maar 50 vind ik voor rollade te laag
 
Mooie rollade broer. Ik heb ze enkel indirect gegaard. Indirect op 170gr. En dan tot kern 55gr maximaal. Ik denk als je dit stuk direct gaard aan het spit je hoger in dome temp moet gaan zitten. En echt gaar grillen. Maar je hebt me iig weer geïnspireerd. Ook hier zit nog eea in de vriezer. Kan ik dat mooi eens na maken
 
Onddanks de te lange garing ziet het er heerlijk uit. Je hebt me geinspireerd om ook eens een rollade te maken(y)
 
Terug
Bovenaan Onderaan