BasBQ
Beef en Steak

Skillet.. merk? met of zonder steel?

Je hebt gelijk........ ik bedoelde de pannen van Le Creuset :oops:

Je had het over de De Buyer pan in een vraag over skillets en ik bleef in gietijzer modus hangen.

Plaatstaal is iets heel anders maar dat kan natuurlijk ook prima op een BBQ en heeft door een hele andere productie al een glad oppervlak maar de warmte overdracht is anders dan gietijzer.
beetje mierenneuken, maar er zit niet zo heel veel verschil tussen in de thermische eigenschappen van carbon staal en gietijzer. Het is vooral de massa die het verschil maakt. Gietijzer is gewoon een stuk zwaarder dus die zal minder snel afkoelen als je er een gerecht in bakt. Verschil tussen gietijzer en staal zal kleiner zijn dan tussen staal en aluminium pan.

In ieder geval kan ik debuyer pannen echt aanraden, top kwaliteit.
 
Ik heb zelf een wok van de Buyer, vandaar dan ik hem aanhaalde. Zoals je stelt is het inderdaad topkwaliteit. Ik had alleen geen idee of hij ook op de bbq kan.
 
Stalen pan van een bekende Zweedse BBQ winkel gebruikte ik met enige regelmaat ging prima.
 
Heb zelf al enkele jaren pannen van cast iron en een do , eerst goed inbranden met olie paar keer achter elkaar. Dan na gebruik afwassen met een beetje sop . En weer licht in de olie zetten . Je kan hem dan weer op de q zetten maar ,ik heb een kist gemaakt met deksel waar ik ze meteen weer in leg en nooit roest op gehad .
 
Terug
Bovenaan Onderaan