BasBQ
Beef en Steak

Skillet maat-vraag

 
 

Lentebok

Sprokkelaar
Berichten
25
Hey allemaal, ik wil graag een skillet kopen. Maak meestal e.e.a. voor mn gezin van 4 (twee kleine kids). Ik denk dat het praktisch is om een relatief kleine voor bijgerechten te hebben en een iets grotere voor wanneer ik iets maak waarbij het gehele gerecht in de skillet wordt gemaakt. Voor de eerste denk ik dan aan 23cm ivm de maat van mijn bge(L) waarbij hij met 23cm perfect boven de keramische halve maan past.

Is het “erg” ivm hitteverdeling dat ie misschien een cm of 3 oversteekt als ik kies voor 26cm? Voor het tweede denk ik aan 30cm. Het plan is dus beginnen met de kleine; 23/26. Iemand advies of andere mening over de maten?

Ik weet nog niet specifiek wat ik wil maken, komende jaren wil ik gewoon alles kunnen en proberen. Ben dus vooral op zoek naar wat ervaringsadviezen :)
 
Naar mijn idee kan een skillet nooit te groot zijn, tot het niet meer in je bbq past. En een kleine om bijgerechten te bereiden is ook altijd handig

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
Dat zij prima maten om mee te beginnen.
Dat oversteken is geen probleem.
Koop in ieder geval een skillet met twee handvaten. Niet als een steelpan. (Anders gaat deksel Q niet dicht 😉)

Advies kijk een naar de merken petromax en valhal.
 
de volgende skillet die ik zou kopen zou met oren zijn ipv handvat
 
Halfe maan pan monolith .
Hou je de helft over voor andere dingen.
Heb hem zelf (nog) niet . Heb wel zo iets dan staal geëmailleerd. Van outdoorchef.
Zeer handig in d&c system.
Screenshot_20230614_190555_Samsung Internet.jpg
 
Thanks voor de tips! En wat tof al die mooie gerechten. Geeft me een goed beeld van de praktijk en dat is precies hoe ik het voor me zie. Ik ga eens kijken voor de 26cm met twee korte handvatten.
 
Draadje verplaatst naar materiaal, komt hij beter tot zijn recht.
Zelf heb ik mijn oude set vervangen omdat de bodem van de grote skillet niet vlak was door een ingegoten merk/embleem waardoor hij op het fornuisrooster wiebelde, en daar wil ik ze soms ook voor gebruiken.
Daardoor een nieuwe set van 2 gekocht van Petromax, goede kwaliteit en netjes afgewerkt, geen scherpe gietnaad resten.
Ik heb de FP25 en de FP35 ( 25 en 35 cm.)
Lodge (made in USA) ben ik ook erg van gecharmeerd.
Ik heb de skillets met handvat en 1 oor maar petromax heeft ze ook met 2 oren, zie afbeelding.
Let op als je een skillet koopt met handvat dat er ook 1 oor op zit. Dat tilt wat makkelijker op ze zijn best zwaar.
20230618_105827.jpg
 
Draadje verplaatst naar materiaal, komt hij beter tot zijn recht.
Zelf heb ik mijn oude set vervangen omdat de bodem van de grote skillet niet vlak was door een ingegoten merk/embleem waardoor hij op het fornuisrooster wiebelde, en daar wil ik ze soms ook voor gebruiken.
Daardoor een nieuwe set van 2 gekocht van Petromax, goede kwaliteit en netjes afgewerkt, geen scherpe gietnaad resten.
Ik heb de FP25 en de FP35 ( 25 en 35 cm.)
Lodge (made in USA) ben ik ook erg van gecharmeerd.
Ik heb de skillets met handvat en 1 oor maar petromax heeft ze ook met 2 oren, zie afbeelding.
Let op als je een skillet koopt met handvat dat er ook 1 oor op zit. Dat tilt wat makkelijker op ze zijn best zwaar.
Bekijk bijlage 54066
Bedankt voor alle tips! Deze heb ik uiteindelijk besteld en jawel ze zijn binnen!

IMG_3693.jpeg
 
Mooie petromax skillets daar ga jij, je kinderen, je kleinkinderen en achterkleinkinderen, en achterachterkleinkinderen heel veel plezier aan beleven.
 
Mooie petromax skillets daar ga jij, je kinderen, je kleinkinderen en achterkleinkinderen, en achterachterkleinkinderen heel veel plezier aan beleven.
Laten we het hopen ;) ik in ieder geval zeker! :)
 
Mocht er trouwens nog iemand willen weten hoe die FP35 op de BGE large past, wat mij betreft precies goed.

70922505810__612FEED8-60B9-4259-BD6A-CD401C948DA0.jpeg
 
Mooi. Kan je ze gelijk ff goed inbranden met crisco.
Dan hebben ze er over 5 generaties ook nog wat aan 🤣🤣
 
Mooi. Kan je ze gelijk ff goed inbranden met crisco.
Dan hebben ze er over 5 generaties ook nog wat aan 🤣🤣
Is dat nodig denk je? Ze zijn al pre-seasoned dus met gewoon koken hoopte ik het verder op te kunnen bouwen.
 
Is dat nodig denk je? Ze zijn al pre-seasoned dus met gewoon koken hoopte ik het verder op te kunnen bouwen.
Is wel handig om te doen.
Het duurt overigens best wel even eer ze een goede patinalaag hebben. Het pre seasonnen geeft ze slechts een goede start
 
Terug
Bovenaan Onderaan