BasBQ
Beef en Steak

Siljen

S

Siljen

Gast
Ha nieuwe BBQ vrienden.....

Al jaren ben ik groot fan van koken op het zwarte goud! Tot een week geleden heb ik dit altijd gedaan op een standaard Weber (47).
Nu heb ik sinds twee weken een Kamado gekocht, en ben hier vrolijk mee aan het experimenteren.

Afgelopen week al mogen genieten van een heerlijke picanha (waarbij ik veel geluk heb gehad dat alles goed gegaan is).
Een beetje inlezen in de verschillen tussen de traditionele Weber en Kamado is toch wel handig; hierbij heeft het boek "hete kolen" mee mee geholpen.

Zaterdag heb ik heerlijk voor het eerst Pizza erop gemaakt, die mijn vrouw kwalificeerde tot; de lekkerste ooit! En aangezien ze best een kritisch mee-eter is, kan mijn weekend niet meer stuk!

Wellicht mag ik wel al gelijk een vraag stellen;
- Mijn kamado bleef nadat de Pizza's klaar waren afgesloten zeker nog een paar uur boven de 250gr. en de kolen bleven gloeien. Bij de Weber was deze altijd vrij snel uit en koud? Herkennen jullie dit?
- Is er een standaard Q&A in dit forum?

Nou ik zie er naar uit om veel inspiratie op te mogen doen, en wellicht ook af en toe eens te inspireren!!!

/R
 
Siljen, welkom bij de club, en veel plezier met je kamado.

Als je klaar bent met barbecuen en je sluit alle lucht gaten dan zal je kamado doven. Hij blijft door het keramiek wel lang z'n warmte houden (dat is een van de eigenschappen waarom ze zo fijn zijn).

Je Kamado heft maar weinig zuurstof nodig, dus als je geregeld kijkt krijgt hij steeds weer 'verse zuurstof' waarna het weer langer duurt eer hij uit gaat.

Edit:

In het huishoudelijk deel staat wat uitleg over het forum: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/huishoudelijk/

algemene vragen kan je gewoon in de rookkamer stellen.

vragen over kolen kan je bij brandstof kwijt

onder iedere groep staat een uitleg wat er geplaats kan worden, maar weet je het niet plaats het dan gewoon in de rook kamer, dan verplaats een van de moderatoren het als het echt verkeerd staat.
 
Hoi, Welkom hier
 
Leuk dat je er bij bent Siljen
Welkom.

Mijn kamado bleef nadat de Pizza's klaar waren afgesloten zeker nog een paar uur boven de 250gr. en de kolen bleven gloeien. Bij de Weber was deze altijd vrij snel uit en koud? Herkennen jullie dit?

Dan heb je meteen ??n van de sterke punten van een kamado te pakken.........De warmte vast houden  :D
Maar ook wat Frits zegt (niet gluren), want dan duurt het idd nog langer  :)

Mac
 
hoi Siljen,

welkom bij dit edele genootschap.
en zoals men al gezegd heeft, stel gewoon je vragen  ;)
 
Van harte welkom hier Siljen!!
 
Welkom!!
 
Hoi Siljen, welkom bij het BBQ Genootschap
 
Welkom Siljen, veel plezier en inspiratie hier!
 
Welkom Siljen en super dat je een keramische Q hebt.
Daar zul geen spijt van krijgen. Boek "hete kolen" is leuk boek met mooie gerechten.
Geniet ervan :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan