BasBQ
Beef en Steak

Sides op de bbq tijdens low&slow

 
 

diesel4666

Stoker
Berichten
463
Ik ben nog niet ervaren met low&slow. Ik vroeg me af wat voor sides je mee op de bbq kunt leggen, als je op bijvoorbeeld 110 graden aan het roken bent.
Hasselback, gepofte aardappelen, groenten,... gewoon mogelijk? Of kan je taaie of ongare zaken krijgen? Of teveel rooksmaak...?
Hoe pak je het aan?
 
Lekker wat cherrietomaatjes in een skillet erbij.
Beetje zout erover als ze klaar zijn.
 
Baked beans doen het goed als bijgerecht.
Goed dat je me eraan laat denken. Staat al zo lang op het programma en heb nog 1 portie PP liggen.

Voor de rest kan ik niet veel advies geven ivm die sides op 1 BBQ, want ik gebruik daar meerdere BBQ's voor.
Ofwel als ik een reverse sear doe, dan grill ik de groentjes nadat de steak ligt te rusten. Die moet toch nog een 10 min rusten en in die 10 min heb je de groenten vaak wel gegrild.

Hetgeen ik wel bij L&S erbij leg, is een bolletje look om te poffen.
 
Veel gerechten die je low & slow doet hebben nog wel enige tijd nodig om te rusten of je kunt ze nog wel een poos warm houden waardoor je de barbecue kunt opstoken en bijvoorbeeld wat groenten kunt grillen/wokken. Aardappels kun je tussen de kolen poffen tijdens een l&s sessie.
 
De vraag is tijdens een L&S sessie sides die mee kunnen liften.
Alle gerechten die in principe al gaar zijn, zoals de door Frits al geopperde baked beans, en eigenlijk alleen maar opgewarmd moeten worden.
Voor de rest bijgerechten die wel rauw zijn maar niet veel nodig hebben, zoals tomaten inderdaad, rauwe aardapppelen lijkt mij niet zo'n goed idee.
 
Nee meeste side dishes zoals aardappelen en de meeste groenten moeten toch wel op 180 a 200 graden. Makkelijkst is een bbq ernaast. Jammer genoeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan