Vandaag dacht ik.... Laat ik maar eens Shortribs van BA maken. Dagje vrij van mn werk goed besteed vindt ik.
Heb eerst de ribs getrimt en ontvliest
Ingestreken met mosterd en daarna SPG kruiden erop gedaan.
Mijn PitBoss heb ik op laten warmen tot 110 graden uiteindelijk heeft hij de hele tijd tussen de 120 en 132 geschommeld maargoed is niet erg.
Voor dit recept heb ik houtpellets van Eik/Appel/Hickory gebruikt.
Om 7 uur heb ik ze erop gelegd (in het recept stond 8 uur bereidingstijd..... tis 4,5 uur geworden totaal)
Rond 9 uur hadden ze de kerntemperatuur van 70 graden en heb ik ze ingepakt in aluminiumfolie 2 lagen dik.
Toen weer terug op de PB gelegd tot een kerntemperatuur van 92 graden.
De planning liep wat anders gezien het recept zei 8 uur op de Q dus zou 15 uur klaar moeten zijn maar dat werdt dus 11.30 uur al.
Dus nadat ze klaar waren heb ik ze in 2 handdoeken verpakten in mijn koelbox gedaan die ook meteen kan verwarmen/warmhouden dus net rond 17 uur lekker gesmult en ja ze waren nog lekker warm van binnen. En oooo zoooooo sappig!
Voor herhaling vatbaar dus.
Verstuurd vanaf mijn dedede met Tapatalk
Heb eerst de ribs getrimt en ontvliest
Ingestreken met mosterd en daarna SPG kruiden erop gedaan.
Mijn PitBoss heb ik op laten warmen tot 110 graden uiteindelijk heeft hij de hele tijd tussen de 120 en 132 geschommeld maargoed is niet erg.
Voor dit recept heb ik houtpellets van Eik/Appel/Hickory gebruikt.
Om 7 uur heb ik ze erop gelegd (in het recept stond 8 uur bereidingstijd..... tis 4,5 uur geworden totaal)
Rond 9 uur hadden ze de kerntemperatuur van 70 graden en heb ik ze ingepakt in aluminiumfolie 2 lagen dik.
Toen weer terug op de PB gelegd tot een kerntemperatuur van 92 graden.
De planning liep wat anders gezien het recept zei 8 uur op de Q dus zou 15 uur klaar moeten zijn maar dat werdt dus 11.30 uur al.
Dus nadat ze klaar waren heb ik ze in 2 handdoeken verpakten in mijn koelbox gedaan die ook meteen kan verwarmen/warmhouden dus net rond 17 uur lekker gesmult en ja ze waren nog lekker warm van binnen. En oooo zoooooo sappig!
Voor herhaling vatbaar dus.

Verstuurd vanaf mijn dedede met Tapatalk