Beef en Steak

Short ribs

Timmeeh

Kooltjesharker
Vandaag voor het eerst short ribs gemaakt. Was een succes. Ook de eerste keer dat ik ze heb gegeten. Ze waren erg lekker, maar wel een beetje vet. Ik weet niet of ik ze snel weer zou maken, maar het was in ieder geval erg leuk om te doen.

IMG_2342.jpeg

De ribben eerst wat bij getrimd, en in de rub gezet.

IMG_2344.jpeg

Indirect op de Weber met een mooie snake.

IMG_2347.jpeg

Na 3 uur was dit het resultaat.

IMG_2349.jpeg

In de folie

IMG_2353.jpeg

2 uurtjes terug, tot een kern van 96 graden en een boterzacht gevoel met een prikker.

IMG_2354.jpeg

In de koelbox, en wat gepofte aardappelen erbij met Yoghurt Bieslook Knoflook dressing.

IMG_2358.jpeg

Het resultaat.

IMG_2360.jpeg

En er is nog iemand die er erg van geniet.

IMG_2370.jpeg

Goed bezig geweest, zien er goed uit.
Ik had wel hetzelfde, laatst ook gemaakt, ook voor de 1e x. Vond het niet heel bijzonder, wat je zegt veel vet…vlees zozo.
Of dat dan aan de rundersoort ligt, mijn voorkeur of iets anders ben ik nog niet achter..

Bedankt! Precies wat je zegt. Lekker, maar niet heel bijzonder. Maar vooral het plezier van het klaarmaken maakte een heleboel goed.

Lekker bezig geweest!

Goed gelukt! 👌🏻 Wij vinden het ook vaak te vet. Je moet er gewoon niet teveel van eten 😉

Beter te vet dan te droog. Dat komt ook nog al eens voor bij Beef ribs.

Mooie Jacobs Ladder.
Vet is wel gecentreerd. Was dit vlees van een Grain fed rund?

Belangrijke noot: Honden mogen absoluut geen zware botten en al helemaal geen gare botten.
Daar kunnen ze hun tanden op breken met alle ellende tot gevolg. Rauwe kleine botten is geen probleem, denk aan konijn en gevogelte

Mooie Jacobs Ladder.
Vet is wel gecentreerd? Was dit vlees van een Grain fed rund?

Belangrijke noot: Honden mogen absoluut geen zware botten en al helemaal geen gare botten.
Daar kunnen ze hun tanden op breken met alle ellende tot gevolg. Rauwe kleine botten is geen probleem, denk aan konijn en gevogelte
Geen idee van welk rund het kwam. Het kwam van de Turkse slager. Ik had om kalfsspareribs gevraagd, maar dat was niet helemaal overgekomen.

Goeie tip ook voor de hond. Dat willen we uiteraard niet. Bedankt!

Laatst bewerkt:
Geen idee van welk rund het kwam. Het kwam van de Turkse slager. Ik had ok kalfsspareribs gevraagd, maar dat was niet helemaal overgekomen.

Goeie tip ook voor de hond. Dat willen we uiteraard niet. Bedankt!
Van de Turkse slager zal het wel geen grain fed zijn. Kalfsribben zij overigens wel een aanrader, die zijn heerlijk die haal ik ook altijd bij de Turkse slager. Heel anders dan een shortrib.
Volgende keer voor een short rib voor grain fed gaan, het vet daarvan is veel meer verdeelt tussen het spierweefsel (marbled, gemarmerd)

Van de Turkse slager zal het wel geen grain fed zijn. Kalfsribben zij overigens wel een aanrader, die zijn heerlijk die haal ik ook altijd bij de Turkse slager. Heel anders dan een shortrib.
Volgende keer voor een short rib voor grain fed gaan, het vet daarvan is veel meer verdeelt tussen het spierweefsel (marbled, gemarmerd)
Ga ik zeker doen. De volgende keer toch nog een poging wagen om kalfs spare ribs te bemachtigen. Blijkt toch een uitdaging. Maar eens naar een andere lokale slager om te kijken of ze het daar hebben.

Blijft leuk om te maken, mooi terug getrokken vlees.
Jammer dat het vlees iets te vet was.

Terug
Bovenaan Onderaan