BasBQ
Beef en Steak

Short ribs

Juicy Lucy

Vuurmaker
Berichten
98
Wegens geen succes de vorige keer nogmaals short ribs. Dit rack heeft weinig marmering dus dit vraagt een andere strategie:

* 12 uur dry brining in de rub
* 2 uur roken op hele matige warmte 80-85 graden
* inpakken in folie en doorstoven op 110-120 graden

Dat geeft geen mooie bark, maar die wil ik wel inruilen voor een sappiger resultaat.

Het ligt er nu net op

IMG_20211121_110835.jpg
 
Succes vandaag.
Hoe lang verwacht je nodig te hebben?
 
Succes! Mooie short ribs. Benieuwd naar het resultaat
 
Ik ben benieuwd. Short ribs zijn wel favo hier!
 
Zo het is gedaan. Het was inderdaad een magere shortrib maar het is toch goed gelukt om het wel sappig te houden.
Zonder vet mis je wel de jeu van de smeu, een beetje als ovenfriet in plaats van de echte. Volgende keer weer goed zoeken in de winkelbak om een vettere te vinden

IMG_20211121_170445.jpg
IMG_20211121_170654.jpg
 
Lekker! Staat nog op de shortlist!

Zie ik het goed dat je een smokeware LED lamp aan de dome hebt zitten? Hoe bevalt die? Ik heb er namelijk naar zitten kijken😇
 
Lekker! Staat nog op de shortlist!

Zie ik het goed dat je een smokeware LED lamp aan de dome hebt zitten? Hoe bevalt die? Ik heb er namelijk naar zitten kijken😇
Het is een heel fijn lampje om erop te hebben, maar kwalitatief is het zo zo. Het is gewoon een generiek campinglampje a la Decathlon verpakt met een beugeltje voor de prijs van 12 Decathlon lampjes
 
Het is een heel fijn lampje om erop te hebben, maar kwalitatief is het zo zo. Het is gewoon een generiek campinglampje a la Decathlon verpakt met een beugeltje voor de prijs van 12 Decathlon lampjes
Hahaha, helder😂! Ik denk wel dat dit beter werkt dan die lampen die met een magneet aan de band hangen. Zie het al gebeuren dat ik de dome optil en mn lampje tussen de ribben ligt🙈
 
Ondanks dat je er zelf niet helemaal overtuigd van bent zien ze er wel erg goed uit!
Waar kan ik aanschuiven? 😋😋
 
Mooi stukje vlees wat normaal gesproken weinig extras hoeft te hebben 😋
 
Terug
Bovenaan Onderaan