Beef en Steak

Short Ribs first time

RuwePit

Tondelzoeker
Vorige week m’n eerste shortribs poging.
Temperatuur bleef op en neer gaan, dus moest in de buurt blijven.
Eindresultaat was wel heerlijk…

IMG_5611.jpeg

IMG_5610.jpeg

IMG_5612.jpeg

IMG_5628.jpeg

Ziet er lekker uit hoor! Dat zal vast niet de laatste keer zijn dat je het maakt!

Mooi stukje vlees.
Had ik graag een hapje van geproefd.

Heerlijk bezig geweest voor een eerste keer short ribs 👍🏻

Eenig idee hoe dat kwam Ruwepit ?
Ik vermoed dat het kwam door het water dat ik in de druippan had gedaan. Doordat het verdampte en dus steeds minder werd (en weer bijgevuld...) denk ik dat de temperatuur is gaan schommelen.....?

Ik vermoed dat het kwam door het water dat ik in de druippan had gedaan. Doordat het verdampte en dus steeds minder werd (en weer bijgevuld...) denk ik dat de temperatuur is gaan schommelen.....?
Je geeft zelf het antwoord al :)
Water in je lekbak, ik heb het ook gedaan in het begin.
Stop daar maar mee is mijn advies.
Je bent je bbq warmer aan het stoken dan nodig om water mee te laten verdampen wat dus betekend hoger brandstof verbruik en een instabielere kamado.
Door weer (koud?) water toe te voegen zakt de temp weer in je bbq wat echt onnodig is als je gewoon goed je voorbereiding hebt gedaan met het verwarmen van het keramiek.

Lees dit stukje ook even, daar gebeurde hetzelfde
Linkje mbt vocht&lekbak

ziet er goed uit ik krijg er gewoon honger van :)

Lekker hoor!

Zoals eerder gezegd, water in een kamado is niet nodig.

Dat ziet er uit als goed gelukt! ;-) Ik moet ze nog eens maken..maar als ik dit zo zie krijg ik er direct trek in!

Bij het openen van de kamado krijg je ook weer extra verse zuurstof in de kamdo. Daardoor kan de temperatuur ook weer oplopen.
Als ik water doe is het 1x kokend water.

Je geeft zelf het antwoord al :)
Water in je lekbak, ik heb het ook gedaan in het begin.
Stop daar maar mee is mijn advies.
Je bent je bbq warmer aan het stoken dan nodig om water mee te laten verdampen wat dus betekend hoger brandstof verbruik en een instabielere kamado.
Door weer (koud?) water toe te voegen zakt de temp weer in je bbq wat echt onnodig is als je gewoon goed je voorbereiding hebt gedaan met het verwarmen van het keramiek.

Lees dit stukje ook even, daar gebeurde hetzelfde
Linkje mbt vocht&lekbak
Hèhè dank je Bob. Dacht steeds dat het aan de houtskool lag. Robs zien er trouwens zeer lekker uit!

Hèhè dank je Bob. Dacht steeds dat het aan de houtskool lag. Robs zien er trouwens zeer lekker uit!
Tuurlijk geen probleem!

Ik wist het ook niet maar door het toch te doen, dingen te delen en feedback te krijgen leer je weer wat bij 😁

Terug
Bovenaan Onderaan