BasBQ
Beef en Steak

Short ribs aan het spit

 
 

diesel4666

Stoker
Berichten
458
Vanavond eens short ribs aan het spit gemaakt. Had het hier op het forum zien passeren, geïnspireerd op een filmpje van Pitmaster X.

Eerst bijgerecht gemaakt. Zoete kerstomaatjes uit de tuin in een dressing van olijfolie, wijnazijn, pezo, verse peterselie en sjalotje. Hemels...
Nog wat veldsla erbij en kruidige patatjes in de oven.

Short ribs ingerubd met fleur de sel en zwarte peper. 2 uur laten draaien op de kamado aan 150°C.
Moeilijk om egaal naar 92°C kerntemperatuur te krijgen. Meeste delen zaten er al goed over, 1 dikker stuk zat er wat onder.

Conclusie: niet helemaal mijn ding. Ik wist dat het een wat stevigere bite ging hebben, maar het overgrote deel was toch wel wat te taai. (Niet droog overigens)
Vrouw en kinderen waren helemaal geen fan.

Een tijd geleden had ik voor het eerst short ribs op de klassieke low&slow manier klaargemaakt. Die vond ik toen te mushy van structuur.

Ik zou er graag wat middenin zitten. Geen idee welk recept we volgende keer gaan gebruiken daarvoor. Tips?

Ooit short rib op bbq restaurant gegeten en vond ik toen hemels. Hopelijk kom ik ooit in de buurt...

Filmpje:
2c108e0fe02bd9901e298b460d7f0691.jpg
8ce20680a8f1341f7315911655d54420.jpg
2f2d7b788547bd05fd5234651df644c8.jpg
1a30f1d0a6656a31b84889abb698ce06.jpg
206596f7558f99fc41b2b7f76e6a840f.jpg
f9b88654a69c9cb7756c52ce95f5a918.jpg
 
Lekker maaltje zo😋

Nu heb ik al heel wat shortribs gehad in mijn leven van de bbq, Maar ik heb ze nog nooit van het spit gegeten. Thnxs voor de reminder!
 
Ik heb al meerdere malen short/flat ribs op het spit klaar gemaakt. Dit is voor mij de enige manier hoe ik het nog doe.
Ik neem wel altijd een kleiner stuk van 3 ribben. Echt taai heb ik het zelf nog nooit gehad.

Dit is de post van mijn eerste poging:
 
Ik heb al meerdere malen short/flat ribs op het spit klaar gemaakt. Dit is voor mij de enige manier hoe ik het nog doe.
Ik neem wel altijd een kleiner stuk van 3 ribben. Echt taai heb ik het zelf nog nooit gehad.

Dit is de post van mijn eerste poging:
Het was jouw post die me geïnspireerd had. Maar voor mij was het te taai. Kan aan vanalles liggen natuurlijk...
 
Jammer, als het niet wordt wat je ervan verwacht. Volgende keer weer low & slow op het rooster dus.
 
Maar voor mij was het te taai. Kan aan vanalles liggen natuurlijk...
Hier maak ik ze al enige tijd alleen nog maar aan het spit, het overgrote deel lukt helemaal perfect maar af en toe is er bij mij ook één wat minder... Misschien heb je net pech gehad, heb je een wat taaie koe getroffen en moet je het toch nog een keer aan het spit proberen voor de wetenschap ;) Of "iets" meer bite is gewoon niet je ding, dat kan natuurlijk ook...
 
Terug
Bovenaan Onderaan