======================
UPDATE ZA 18:10
======================
Nou mensen... Zoals al een beetje verwacht kon het gezelschap niet langer wachten, dus na zo'n 1,5 uur rusten toch maar langzaamaan begonnen met het opmaken van de bordjes... Wat een genot! Uiteraard zijn er altijd verbeterpunten. Zo ben ik inderdaad niet overtuigd of het kookpapier dezelfde werking heeft als het roze butcher paper. Hoewel ik de flat had geïnjecteerd, mocht deze nog wat zachter. Hij was zeker niet taai en de smaak was errug goed, maar we proberen natuurlijk altijd te streven naar perfectie.
Het buikspek was mooi van kleur, had een mooie zoetige smaak en de gember geeft net ff dat extraatje. Een augurkje en ingelegd uitje erbij geserveerd, altijd een goede combinatie dat zure en zoete bij elkaar.
6 volwassenen en 2 kinderen van 4 jaar oud... bijna 4 kilo brisket en 1200 gram buikspek. Het is weg voordat je met je ogen knippert. Iedereen zat z'n vingers er bij af te likken. Ik dacht nog wat te kunnen bewaren voor later, maar dat lijkt er niet in te zitten...
Een hele geslaagde run, de brisket was beter dan mijn eerste (vorige). Dus zolang er een stijgende lijn in zit, hoor je me niet teveel klagen.
Iedereen heel erg bedankt voor de leuke reacties, hopelijk was het vermakelijk en wellicht leerzaam. Wat een mooie hobby hebben we toch!
Uiteraard hier nog wat foto's van het eindresultaat:
Tot een volgende keer!
Jeroen