Beef en Steak

Seitan Brisket

Free_ltd

BBQ Junkie
Daar wij hier de laatste jaren wel eens open staan voor iets veggie, ben in een beetje aan het uitkijken naar wat interessante dingen.

Nu zag ik op Insta de Seitan Brisket voorbij komen en dat ziet er wel heerlijk uit.

Iemand zich er al aan gewaagd? Zo ja, ook een prima recept om te volgen? Staan er wel wat online en tot nu toe lijkt me deze wel wat: https://wickedhealthyfood.com/2020/05/27/the-og-vegan-brisket-texas-bbq-style-seitan/

Ieder zijn eigen smaak. Wat de boer niet kent dat eet ie niet. Daar hou ik me voorlopig aan.

Ben benieuwd, verwacht stiekem wel dat je dit even gaat testen :)
Vind m wel interresant, ik hou wel van wat uitproberen zelfs als het niet om vlees gaat
Ben trouwens wel altijd verbaasd dat vega toch semi vlees namen moet krijgen, vegetarisch gehakt, vegetarische worst. Als je dan niets met vlees te maken wil hebben noem je producten dan ook niet naar vlees producten. maar dat zal aan mij liggen. Ben benieuwd wie dit receptje als eerste getest heeft!

Ben benieuwd, verwacht stiekem wel dat je dit even gaat testen :)
Vind m wel interresant, ik hou wel van wat uitproberen zelfs als het niet om vlees gaat
Ben trouwens wel altijd verbaasd dat vega toch semi vlees namen moet krijgen, vegetarisch gehakt, vegetarische worst. Als je dan niets met vlees te maken wil hebben noem je producten dan ook niet naar vlees producten. maar dat zal aan mij liggen. Ben benieuwd wie dit receptje als eerste getest heeft!
Zal niet voor meteen zijn. Moet me daar eerst mentaal op voorbereiden :ROFLMAO:

Denk dat ze het vleesnamen geven voor het psychologische gedeelte :D

Ben trouwens wel altijd verbaasd dat vega toch semi vlees namen moet krijgen, vegetarisch gehakt, vegetarische worst. Als je dan niets met vlees te maken wil hebben noem je producten dan ook niet naar vlees producten. maar dat zal aan mij liggen.
Daar ben ik het nou helemaal mee eens. Boeit niet hoe je het noemt, maar maak geen vergelijk met vlees. Het is tenslotte geen vlees!!!!
Noem het gewoon soya balletjes of zo. Of tofu stukjes. Whatever.

Even terug on topic:
@Free_ltd Hou ons op de hoogte. You've got a job to do. Succes ;)

Daar ben ik het nou helemaal mee eens. Boeit niet hoe je het noemt, maar maak geen vergelijk met vlees. Het is tenslotte geen vlees!!!!
Noem het gewoon soya balletjes of zo. Of tofu stukjes. Whatever.

Even terug on topic:
@Free_ltd Hou ons op de hoogte. You've got a job to do. Succes ;)
Maar ja, wij/jullie zijn dan ook niet de doelgroep voor deze marketing formule. Dat zijn de mensen die savonds een pasta willen maken met stukjes kip, maar dan vegetarisch. En dan is het handig is als er cipstucjes liggen. En dat werkt als een trein, want die markt groeit als een tierelier. En dat zorgt voor steeds betere producten voor mens, dier en/of milieu. Een quote die ik tegen kwam (weet niet meer van wie of wat): het is niet langer de vraag of je wel of geen vlees moet eten. Maar of je vlees eet afkomstig van een dier of een plant.

Maar dat is op een BBQ forum vloeken in de kerk waarschijnlijk 😂

Iets niet proberen is wat mij betreft altijd erger dan iets proberen en er achter komen dat het niet jouw ding is.

Daarom ga ik het hier ook op de todo lijst zetten. Bedankt voor het delen!

Maar ja, wij/jullie zijn dan ook niet de doelgroep voor deze marketing formule. Dat zijn de mensen die savonds een pasta willen maken met stukjes kip, maar dan vegetarisch. En dan is het handig is als er cipstucjes liggen. En dat werkt als een trein, want die markt groeit als een tierelier. En dat zorgt voor steeds betere producten voor mens, dier en/of milieu. Een quote die ik tegen kwam (weet niet meer van wie of wat): het is niet langer de vraag of je wel of geen vlees moet eten. Maar of je vlees eet afkomstig van een dier of een plant.

Maar dat is op een BBQ forum vloeken in de kerk waarschijnlijk 😂
Nou, weet je, ik vind het perfect dat er alternatieven voor vlees, kip, vis op de markt zijn. Ondanks dat bbq-en een hobby Is eten wij 2, soms 3X per week vlees. Is helemaal prima. Lekker eten kan ook heel goed zonder vlees Is mijn ervaring.
Ik vind alleen dat als iets geen kip Is, je het ook zo niet moet noemen, of suggereren. Een stoep noem je ook geen fiets.
Dat het vanuit marketing oogpunt gedaan wordt Is natuurlijk logisch.

En de vraag of vlees van een dier of plant moet komen Is voor mijn brein hetzelfde als de vraag of hout en bladeren plantaardig of dierlijk Is.
Het Is wat Is en noem het ook zo.
Smaken, meningen en inzichten verschillen en dat vind ik prima. En op dit forum Is er ruimte voor elke opvatting waardoor er ook vegetarische gerechten voorbij komen.
Bbq-en Is in de volksmond verbonden met vlees, maar wij smulpapen weten wel beter: het Is vooral heel erg leuk en lekker. 😋

Nou, weet je, ik vind het perfect dat er alternatieven voor vlees, kip, vis op de markt zijn. Ondanks dat bbq-en een hobby Is eten wij 2, soms 3X per week vlees. Is helemaal prima. Lekker eten kan ook heel goed zonder vlees Is mijn ervaring.
Ik vind alleen dat als iets geen kip Is, je het ook zo niet moet noemen, of suggereren. Een stoep noem je ook geen fiets.
Dat het vanuit marketing oogpunt gedaan wordt Is natuurlijk logisch.

En de vraag of vlees van een dier of plant moet komen Is voor mijn brein hetzelfde als de vraag of hout en bladeren plantaardig of dierlijk Is.
Het Is wat Is en noem het ook zo.
Smaken, meningen en inzichten verschillen en dat vind ik prima. En op dit forum Is er ruimte voor elke opvatting waardoor er ook vegetarische gerechten voorbij komen.
Bbq-en Is in de volksmond verbonden met vlees, maar wij smulpapen weten wel beter: het Is vooral heel erg leuk en lekker. 😋

Mee eens.
Nog effe en ze weten niet meer wat een groenteboer is, de jeugd gaat dan naar een vegetarische slager.

Ik vind dat het te ver aan het doordraven is, nog effe en het gaat dezelfde kant op als met roken.
Ik zou best een groente burger lusten maar noem het dan een groente burgen en geen vegetarische hamburger en mag dan niet in boter gebakken zijn als de boter van melk gemaakt is

Maar jezelf er lekker aan wagen en een draadje plaatsen op’t forum 👍🏻

Mee eens.
Nog effe en ze weten niet meer wat een groenteboer is, de jeugd gaat dan naar een vegetarische slager.

Ik vind dat het te ver aan het doordraven is, nog effe en het gaat dezelfde kant op als met roken.
Ik zou best een groente burger lusten maar noem het dan een groente burgen en geen vegetarische hamburger en mag dan niet in boter gebakken zijn als de boter van melk gemaakt is

Maar jezelf er lekker aan wagen en een draadje plaatsen op’t forum 👍🏻

Ach ja, tegenwoordig is het zelfs zo erg dat onze kinderen beginnen te twijfelen of ze nog wel jongen of meisje zijn :D Ze worden continu en overal om de oren geslagen met genderneutraliteit.

Ik zelf heb geen moeite met de benamingen. Ik snap goed genoeg dat het te doen is om de marketing er achter. Hetzelfde met alcoholvrije dranken. Daar zijn 2 soorten in. Deze die zonder alcohol geproduceerd zijn en deze die met alcohol geproduceerd zijn en later de alcohol eruit is gehaald. Moeten we één van beiden of beide dan limonade noemen?.

Ik had vroeger een afkeer van veggie, maar er was ook nauwelijks aanbod. Tegenwoordig eten we hier regelmatig wel eens veggie en het kan me wel bekoren. Maar het gaat me die dikke steaks toch niet weg nemen :D Nu heb je nog de keuze, binnen een paar jaar is ons favoriete vlees mss vervangen door stemcelvlees:cry:

Met een lekker vega gerecht is niets mis. Maak dit zelf ook geregeld.
Voor wat betreft het recept van Free-ltd. Gewoon proberen.
Als je niet schiet, weet je zeker dat er ook niets geraakt wordt.

We horen/lezen de recenties wel.

Terug
Bovenaan Onderaan