BasBQ
Beef en Steak

Schweinhaxe

 
 
 
 

tensefountain1

Kooltjesharker
Berichten
240
Afgelopen zaterdag voor de tweede keer schweinhaxe gemaakt.
Het vlees komt van mijn ouders af. Mijn vader werkt bij een varkensboer en daar laten ze zelf een varken slachten voor in de vriezer.

Het waren 3 knieën en 1 heel groot stuk wat ik denk dat meer van het bovenbeen kwam?
Helaas vergeten genoeg foto's te maken maar wou het toch graag even delen.

Ik had het vlees in een colorozo pekel gedaan op woensdag met 150ppm colorozo.
Het vlees kleurde mooi roze en was zout genoeg dus dat was wel geslaagd.

Ik had helaas de bbq blijkbaar niet vol genoeg gedaan met kolen of te veel oude kolen want toen ik de temperatuur goed omhoog wou doen zodat ik een knapperige huid kreeg ging dat niet meer :ROFLMAO:.
Al met al smaakte het goed alleen de volgende x zou ik de huid wat krokanter willen nu waren sommige stukken net taaie kauwgom.

Deze keer bleef de temperatuur trouwens ook lang hangen rond de 71 graden dit had ik de vorige keer volgens mij niet.
Wat je ook terugziet in de grafiek is dat het grote stuk vlees langzamer opwarmt maar daarna toch geleidelijk gelijk komt met het kleinere stuk vlees.


t
d326b9912c029464a3af82441148a61a.jpg
Schweinhaxe.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er wel erg smakelijk uit zo, mooie kleurtjes.
Jammer dat je maar 1 foto hebt, had graag meer gezien;)
 
zijn mooie stukken vlees zeg
je boft maar met je pa

en inderdaad, wat Ewald zegt: meer foto's = leuker
 
Ziet er mooi uit!
Toevallig net aan het kijken naar recepten hiervoor, kwam de stukken hiervoor goedkoop tegen bij een slager waar ik heen wilde.
Heb jij wat tips?
 
Nog nooit gemaakt maar mijn interesse is gewekt! Inderdaad jammer dat je niet meer foto’s hebt. Mocht er een volgende keer komen dan hou ik me aanbevolen voor een uitgebreide reportage.
 
Terug
Bovenaan Onderaan